امریکا: درخواست‌ کی‌یف برای دریافت تسلیحات دائما درحال تغییر است

© Photo / U.S. Air Force / Roland BalikПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2022
عضو شوید
جولیان اسمیت، نماینده دائم امریکا در ناتو می‌گوید که ایالات متحده و متحدانش در ارائه کمک نظامی به کی‌یف با مشکلاتی روبرو هستند، زیرا فهرست تسلیحات مورد نیاز طرف اوکراینی دائما در حال تغییر است و بسیار از کشورها ذخایر خود را قبلا اتمام کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم امریکا در ناتو در جلسه‌ای که در مرکز امنیت جدید امریکا برگزار شد، گفت: ما باید یک لیست در حال تغییر از درخواست‌هایی را که تقریبا روزانه از کی‌یف می‌آیند پردازش کنیم. ما یک سری درخواست ها را دریافت می‌کنیم. به همراه متحدان ما بحث و سعی می‌کنیم که کدام یک از متحدان می‌توانند پاسخ دهند، چه کسانی آماده ارائه هستند. این کار سخت و دشوار است، زیرا، بازهم، درخواست ها دائما در حال تغییر هستند.
همانطور که اسمیت اذعان کرد، تعدادی از متحدان ایالات متحده در حال حاضر "تقریبا همه چیزی را که داشته اند، داده اند". او گفت که این کشورها شروع به ابراز نگرانی در مورد کاهش ذخایر خود کرده اند و اکنون در تلاش هستند تا تعیین کنند که چه کمک‌های بیشتری می‌توانند به اوکراین ارائه کنند.
روز سه شنبه، آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که کی‌یف تنها 10 درصد از تسلیحات مورد نیاز خود را از غرب دریافت کرده است. همزمان، روز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا از تخصص یک بسته کمک نظامی جدید به کی‌یف حدود یک میلیارد دالر خبر داد.
در ماه می، بایدن قانون وام و اجاره برای اوکراین را امضا کرد. سند تصویب شده توسط هر دو مجلس کنگره، حمایت نظامی کیف را ساده می کند.
مسکو بارها به تلاش های غرب برای طولانی کردن درگیری از طریق تامین سیستم های نظامی برای نیروهای مسلح اوکراین اشاره کرده است. وزارت دفاع هشدار داد که انبارهای مهمات به اهداف قانونی برای هوانوردی روسیه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала