راه حل رئیس‌جمهور چین برای کمک به جهان در کنار آمدن با بحران کنونی

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпинь на церемонии присвоения ему степени почетного доктора СПБГУ
Председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпинь на церемонии присвоения ему степени почетного доктора СПБГУ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
عضو شوید
شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با یک پیام ویدیویی در نشست مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ ، ضرب المثل قدیمی چینی را به زبان آورد که می‌تواند به جهان در مقابله با بحران کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور چین گفت: در شرایط تغییرات شگرف جاری و عفونت ویروس کرونا، جهان وارد دوره جدیدی از آشفتگی و دگرگونی می‌شود.
به گفته وی، روند منفی ضد جهانی شدن آشکار، شکاف در حال گسترش بین جنوب و شمال، تضعیف محرک‌های همکاری توسعه‌ای، که می‌تواند اقتصاد جهانی در حال توسعه نابرابر را وارد یک رکود عمیق کند و چالش های بی‌سابقه‌ای را برای اجرای برنامه 2023 سازمان ملل برای توسعه پایدار ایجاد کند.
شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین افزود: همانطور که ضرب المثل قدیمی چینی می‌گوید، یک فرد باهوش، حتی در موقعیت مطلوب، آسیب های احتمالی را در ذهن دارد و در موقعیت های نامطلوب فرصت های بالقوه را می بیند. خطر و فرصت ها همیشه در کنار هم هستند. با غلبه بر خطر، فرصتی به دست می آید. قدرت در اعتماد به نفس است، هر چه مشکلات بیشتر باشد، اعتماد به نفس مهمتر است.
Председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин на встрече лидеров стран БРИКС в преддверии саммита Группы двадцати G20 в Гамбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2022
رئیس‌جمهور چین نسبت به بروز خطر جنگ سرد هشدار داد
رئیس‌جمهور چنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر، جامعه بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری به توسعه عادلانه، پایدار و ایمن علاقه‌مند است.
بیست و پنجمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ از تاریخ 15 تا 18 جون سال روان در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала