ویدیوی از مزدوران امریکایی اسیرشده در اوکراین

© Photo / Bernat ArmangueВСУ в Донецкой области
ВСУ в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
عضو شوید
خبرنگاران آر تی و شرکت پخش تلویزیون و رادیو دولتی سراسر روسیه (VGTRK) ویدیویی از مزدوران امریکایی که در نزدیکی خارکف اسیرشده شده بودند را نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در ویدیو رومن کوسارف خبرنگار آرتی، یکی از مزدوران به نام "الکسندر دروک" خطاب به مادرش می‌گوید که "زنده است و امیدوار است هرچه زودتر به خانه بازگردد".
در ویدیوی "آندری رودنکو" خبرنگار VGTRK، دریوکی ابتدا به انگلیس و سپس به زبان روسی صحبت می‌کند که "مخالف جنگ" است. "اندی هوین" دومین سرباز اسیرشده، همین ادعا را دارد.
پیش از این روزنامه انلگلیسی تلگراف گزارش داده بود که ارتش روسیه دو مزدور امریکایی را که در حومه خارکف در کنار کی‌یف می‌جنگیدند، بازداشت کردند. به گفته این روزنامه، دروک 39 ساله و هوین 27 ساله اولین امریکایی هایی هستند که توسط نیروهای مسلح روسیه اسیر شدند. وزارت خارجه امریکا اعتراف کرد که اطلاعات تایید نشده‌ای در مورد اسارت هموطنان دارد و سرنوشت آنها را در تماس با خانواده‌های آنها، مقامات اوکراین و صلیب سرخ در می‌یابد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала