سازمان ملل، نماینده جدید برای افغانستان گماشت

© https://twitter.comمارکس پوتزل نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان.
مارکس پوتزل  نماینده جدید  سازمان ملل در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
سازمان ملل متحد اعلام کرده‌است که مارکوس پوتزل؛ سفیر سابق آلمان در افغانستان به عنوان معاون نماینده ویژه دبیرکل این سازمان در افغانستان تعیین شده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، پس از پایان مأموریت دیبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، این‌ سازمان مارکس پوتزل را به‌عنوان نماینده جدید خود در افغانستان گماشته است.
سازمان ملل متحد ناوقت روز گذشته (17 جون) گفته است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد آقای پوتزل را به‌عنوان رییس هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما تعیین کرده است.
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
حقانی ماموریت دیبرا لاینز را مثبت عنوان کرد
مارکس پوتزل شهروند آلمان است و 27 سال تجربه کار حرفه‌ای در عرصه دیپلماسی دارد. او قبلا به عنوان سفیر آلمان در افغانستان خدمت کرده‌است.
مارکس پوتزل که تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی و آلمانی در برلین و تاجیکستان تحصیل کرده است، در چندین سمت وزارت خارجه آلمان کار کرده و بر زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فارسی تسلط دارد.
این در حالی‌ است که دیبرا لاینز؛ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد نیز چند روز پیش از این سمت خداحافظی کرد .
خانم لاینز به دلیل همزمانی مأموریت او با سقوط افغانستان به دست طالبان، یکی از دشوارترین دوران‌های حرفه‌ای خود را تجربه کرد.
صاحب‌نظران از کارکرد و شجاعت او ستایش می‌کنند و می‌‌گویند که علیرغم تسلط طالبان، از تلاش، مبارزه و انتقاد از سیاست‌های طالبان به ویژه در حوزه حقوق زنان و اقلیت‌ها دست نکشید.
خانم لاینز در پیام خداحافظی خود نیز تاکید کرد که تنها راه رو به پیش برای افغانستان، مشارکت سیاسی است؛ چیزی که طالبان هنوز به آن تن نداده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала