هشدار ترامپ از وقوع جنگ جهانی سوم

© AFP 2023 / BRANDON BELL Former U.S. President Donald Trump speaks during the American Freedom Tour at the Austin Convention Center on May 14, 2022 in Austin, Texas.
 Former U.S. President Donald Trump speaks during the American Freedom Tour at the Austin Convention Center on May 14, 2022 in Austin, Texas. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به انتقاد از دولت فعلی کشورش پرداخت و هشدار داد که اقدامات دولت کنونی آمریکا در قبال اوکراین ممکن است جرقه جنگ جهانی سوم را روشن کند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه درگیری کنونی در اوکراین می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود، تاکید کرد که تمام تلاش ها باید در جهت انجام مذاکرات برای پایان دادن به آن باشد.
ترامپ گفت: "اوکراین اکنون ویران شده است و دلیل آن حرف‌ها و کارهای احمقانه ما است. حرف‌ها و کارهایی که می‌کنیم، ممکن است به جنگ جهانی سوم ختم شود. "
وی گفت:"ما باید مراقب باشیم، زیرا شیوه مدیریت این مساله می‌تواند به جنگ جهانی بعدی ختم شود.
ترامپ از کشورهای اروپایی به خاطر ارائه بسیار کم کمک به اوکراین در مقایسه با آمریکا، انتقاد کرد.
رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: ما 40 میلیارد دالر به اضافه 16 میلیارد دالر دیگر اختصاص می‌دهیم، یعنی 56 میلیارد دالر".
ترامپ گفت که در مقام مقایسه، اروپا تنها به بخش کوچکی از آنچه که ایالات متحده به مساله اوکراین تخصیص داده، کمک می‌کند.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پیش از این نیز از سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرده و گفته بود، این سیاست‌ها ممکن است منجر به یک جنگ جهانی سوم و متفاوت از جنگ‌های جهانی قبلی شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала