پلوسی 82 ساله هم اوکراین را اشتباه گرفت

© AFP 2023 / Eric Baradat Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси во время выступления в Вашингтоне
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси во время выступления в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که 82 سال سن دارد، در اظهاراتی مدعی شد که یکی از علل افزایش سرسام آور قیمت ها و رشد تورم در این کشور، جنگ عراق است.
به گزارش اسپوتنیک، "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به جمع دیگر مقامات کنونی و سابق آمریکایی در اشتباه گرفتن در قبال درگیری‌ها در اوکراین پیوست.
پلوسی در یک کنفرانس خبری و همزمان با شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات و تورم شدید کنونی در آمریکا و در معرفی مسببان این مسئله، جنگ اوکراین با جنگ عراق را اشتباه گرفت.
وی گفت: ما در جنگ در عراق را داریم. همه گیری کووید -19 را داریم.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حتی متوجه این اشتباه نشد تا به تصحیح آن بپردازد. دفتر وی سپس اظهاراتش را اصلاح کرد و کلمه "عراق" را به "اوکراین" تغییر داد.
پلوسی نخستین شخصیت سیاسی آمریکایی نیست که درگیری در اوکراین را با جنگ در عراق که با حمله تمام عیار در سال 2003 آغاز شد اشتباه می گیرد.
جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز ماه گذشته جنگ در اوکراین را به عنوان "تهاجم غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق" دانست اما بلافاصله اظهارات خود را تصحیح کرد و گفت به خاطر کهولت سن چنین اشتباهی کرده است.
جو بایدن نیز در فبروری سال جاری میلادی گفت: و هیچ راهی وجود ندارد که ما هرگز اوکراین را متحد کنیم… منظورم این است که ببخشید، عراق… افغانستان.
اشتباه بایدن نه تنها درگیری اوکراین را با جنگ عراق در هم آمیخت، بلکه از هر دو به عنوان جایگزینی برای خروج پرهیاهوی آمریکا از افغانستان استفاده کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала