طالبان هلمندی در پنجشیر: نه مرمی داریم و نه خوراک

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
جنگ‌جویان هلمندی گروه طالبان در پنجشیر از نبود خوراک و تجهیزات جنگی در این ولایت شکایت دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، یک نوار شنیداری که به دست رسانه ها رسیده، در آن یکی از نیرو‌های طالبان می‌گوید: "چنان‌چه همه ای امارت اسلامی خبر دارد که در بعضی نقطه‌های کوهستانی پنجشیر جنگ شدید جریان دارد؛ برای ما نه خوراک، نه مرمی و نه دیگر تجهیزات مهیا است. برای ما شاجور‌های خالی به دست داده‌اند و هنگامی‌که ما زخمی‌های خود را بیرون می‌کنیم هشت ساعت جنگ رو در رو‌ می‌کنیم".
هلیکوپتر می - 17 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
فرمانده امیری سقوط‌دادن یک چرخبال طالبان در پنجشیر را تأیید کرد + عکس
این نیروی طالب در این نوار صوتی می‌افزاید: "دیپوهای‌که پُر از مرمی است برای کدام روز است و اگر این رهبران با ما هم‌چون بی‌پروایی می‌کنند، قسم به‌خدا در روز حشر از دامن شان خواهیم گرفت".
این نیروی طالب خطاب به رهبران شان اضافه کرده است: "ما به امر شما مجاهدان را از ولایت هلمند به این‌جا می‌آوریم؛ اما اخلاص شما این است که نیم چانته مرمی هم برای شان نمی‌دهید. و مثل گوسفند از آنان استفاده می‌کنید".
نیرو‌های طالبان هم‌چنان در داخل این گروه از تبعیض و دوست پروری شکایت دارند و می‌گویند که برای برخی از "مجاهدان" یک نوع خاص غذا مهیا می‌شود؛ اما برای برخی دیگری غذای ساده هم وجود ندارد.
یادآوری می کنیم، که پس از افزایش درگیری‌ها و افزایش تحرک‌های جبهه‌ی مقاومت ملی در شمال کشور، به‌ ویژه ولایت پنجشیر، طالبان از ولایت‌های جنوبی و مشرقی بر پنجشیر لشکرکشی کرده‌اند‌، اما با این وجود در درگیری ها با نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان شکست خورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала