Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یافته‌های فیفا؛ توهین‌های جدی به بازیکنان یورو 2020 و جام ملت‌های آفریقا+ عکس

© Depositphotos.com / EA09Флаг FIFA
Флаг FIFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
فیفا به یافته‌های وحشتناکی علیه بازیکنان دست یافته که نشان می‌دهد در یورو 2020 و جام ملت‌های آفریقا مورد توهین قرار گرفته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک؛ یک گزارش مستقل به سفارش فیفا نشان می‌دهد که نزدیک به 50 درصد از بازیکنانی که در رقابت‌های نیمه‌نهایی یا فینال‌های یورو 2020 و نیز جام ملت‌های آفریقا شرکت داشتند، در رسانه‌های اجتماعی مورد توهین قرار گرفته‌اند.
بسیار نگران کننده است که بیش از 58 درصد از این توهین‌های نژادی هنوز در رسانه‌های اجتماعی موجود است.
هیئت حاکمه فوتبال جهان دریافته که بسیاری از آزارهایی که بازیکنان متحمل شده‌اند مربوط به کشور خودشان بوده است.
اسپورت میل مدعی‌ست که به اساس این گزارش مارکوس راشفورد و بوکایو ساکا که هر دو در فینال یورو 2020 پنالتی‌های خود را از دست دادند، دو بازیکنی بودند که بیشترین آزار و اذیت را داشتند.
همچنین در این گزارش مشخص شده که آزار همجنسگرا هراسی و نژادپرستانه نزدیک به 80 درصد از آزارهای شناسایی شده را تشکیل می‌دهد. از آزارهایی که بازیکنان در فینال یورو 2020 متحمل شدند، 76 درصد آن نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان بود.
این مطالعه که از هوش مصنوعی برای ردیابی بیش از 400000 پست رسانه‌های اجتماعی در بازه زمانی مراحل آخر هر دو تورنمنت استفاده کرد، نشان داد که سوء استفاده در توییتر در یک دوره زمانی ثابت‌تر بود در حالی‌که در اینستاگرام بیشتر رویداد محور بود.
"ماتریس تهدید" نشان داد که در دو فینال مربوطه 514 پست توهین آمیز وجود داشت که بازیکنان را هدف قرار می‌داد. تفکیک این 365 پست در طول فینال یورو 2020 بود در حالی که فینال AFCON شاهد 149 پست بود که بازیکنان درگیر را هدف قرار می‌داد.
از پایان نیمه نهایی تا سه روز پس از فینال ادامه یافت و در آن زمان مشخص شد که مدیران تیم‌های AFCON دو برابر همتایان خود در یورو 2020 مورد توهین قرار گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала