رسانه: پوتین روی اصلی‌ترین نقطه ضعف رهبران اروپایی دست گذاشته است

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин во время поздравления граждан с Днем защитника Отечества
Президент России Владимир Путин во время поздравления граждан с Днем защитника Отечества - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
عضو شوید
روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به آسیب پذیرترین نقطه ضعف رهبران کشورهای اتحادیه اروپا یعنی رتبه‌بندی انتخاباتی آنها، ضربه وارد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال در مقالۀ خود می‌نویسد: "انتخابات در اقتصادهای بزرگ اروپا نزدیک به زمستان آینده برگزار می‌شود و این زمانی است که کمبود گاز روسیه در خانه ها و مشاغل اروپا به شدت احساس خواهد شد. در آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، انتخابات در ماه اکتوبر با برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ایالت "نیدرزاکسن" آغاز خواهد شد. همچنین ایتالیا نیز که از دیگر واردکنندگان بزرگ گاز روسیه است، در اواسط سال آینده انتخابات سراسری خواهد داشت".
به گفته نویسندگان، این مسئله سخت‌ترین آزمون برای رهبران فعلی کشورهای اروپایی است چرا که دستیابی به نتایج مطلوب با توجه به نارضایتی مردم از افزایش شدید هزینه انرژی برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.
این مقاله خاطرنشان می‌کند که دولت های اروپایی برای کاهش ضربه به مصرف کنندگان مجبور به افزایش هزینه ها هستند. بنابر همین مسئله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تخصیص 28 میلیارد یورو را برای اهدافی که برای محدود کردن قیمت گاز طبیعی و ارائه تخفیف بر روی بنزین طراحی شده بود، تصویب کرد.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه برای غیرنظامی کردن و نازیز‌دایی اوکراین، غرب فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش داد. این مسئله روسیه را مجبور کرد تا در صادرات خود به ویژه در صادرات گاز طبیعی دچار مشکل شود. بنابراین، ذخایر روسیه حدود 300 میلیارد دالر مسدود شد. در اروپا، درخواست‌ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه بلندتر شده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو هرگز از گاز به عنوان ابزاری برای مجازات کسی استفاده نکرده است، بلکه منابع سوختی مانند نفت و گاز را صرفا به خاطر منافع خود، برای افزایش رفاه شهروندان روسیه و بر مبنای تجاری می‌فروشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала