زلنسکی نماینده منافع دیپلماتیک اوکراین در روسیه را معرفی می‌کند

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press OfficeПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
عضو شوید
وزیر کابینه وزیران اوکراین گفت که پیشنهادات برای انتخاب کشوری که حافظ منافع اوکراین در روسیه باشد به ولودیمیر زلنسکی ارائه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، "اولگ نمچینوف" وزیر کابینه وزیران اوکراین گفت که پیشنهادات برای انتخاب کشوری که حافظ منافع اوکراین در روسیه در حل مسائل مربوط به ویزه باشد به ولودیمیر زلنسکی ارائه خواهد شد و پس از آن روش اخذ روادید ورود کشور و هزینه آن گزارش خواهد شد.
روز جمعه، دولت اوکراین اعلام کرد که از اول جولای برای شهروندان روسیه شرط دریافت روادید (ویزه) وضع می‌کند.
نمچینوف افزود: توافقنامه‌های موجود با مراکز ویزه در فدراسیون روسیه وجود دارد. ثانیا، پیشنهادات به رئیس‌جمهور اوکراین ارائه می‌شود تا کشوری را انتخاب کند که به‌طور موقف حافظ منافع اوکراین در فدراسیون روسیه را نمایندگی کند. پس از انجام این کار و تصمیم‌گیری، وزارت امور خارجه به شهروندان و شهروندان فدراسیون روسیه در مورد روش اخذ ویزه و هزینه آن اطلاع رسانی خواهد کرد.
زلنسکی در 24 فبروری، با توجه به عملیات روسیه در اوکراین، اعلام کرد که کی‌یف روابط دیپلماتیک خود را با فدراسیون روسیه قطع کرده‌است.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала