اولتیماتوم روسیه به لیتوانی در خصوص مسدود کردن حمل و نقل به کالینینگراد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
عضو شوید
روسیه: در صورتی که لیتوانی ترانزیت بار به کالینینگراد را از سر نگیرد، اقدامات تلافی جویانه ای را انجام خواهیم داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه تهدید کرد در صورتی که لیتوانی ترانزیت بار به کالینینگراد را از سر نگیرد، اقدامات تلافی جویانه ای را انجام خواهد داد.
بر اساس گزارش وب سایت وزارت امور خارجه روسیه، اگر لیتوانی در آینده نزدیک ترانزیت کامل محموله به منطقه کالینینگراد را از سر نگیرد، روسیه این حق را برای حفاظت از منافع ملی محفوظ می دارد.
ما اقدامات تحریک آمیز طرف لیتوانی را که ناقض تعهدات حقوقی بین المللی لیتوانی است، در درجه اول بیانیه مشترک فدراسیون روسیه و اتحادیه اروپا در مورد ترانزیت بین منطقه کالینینگراد و بقیه قلمرو فدراسیون روسیه در سال 2002 در نظر می گیریم. در بیانیه آمده است که این آشکارا خصمانه است.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
زاخارووا: تصمیم پارلمان لیتوانی در باره روسیه یک گام افراطی است
در همین راستا، وزارت خارجه روسیه کاردار لیتوانی ویرجینیا آمبراسن را احضار کرد و به شدت به وی اعتراض کرد.
راه آهن لیتوانی به راه آهن کالینینگراد اطلاع داده است که ترانزیت کالاهای مشمول تحریم های اتحادیه اروپا را از 18 ژوئن خاتمه می دهد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، تصمیم مقامات لیتوانی را غیرقانونی و بی سابقه خواند. به گفته وی، این وضعیت نیازمند تحلیل عمیق است که طی چند روز آینده انجام می شود و پس از آن اقدامات تلافی جویانه انجام می شود.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین، فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش دادند. به این ترتیب اتحادیه اروپا در ماه آوریل در چارچوب پنجمین بسته تدابیر محدودکننده، حمل و نقل حامل های بار از روسیه و بلاروس از طریق خاک خود را به استثنای محصولات پزشکی و غذایی ممنوع کرد. با این حال، حمل و نقل به کالینینگراد ممنوع نبود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала