Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا هم با من تماس گرفت؛ گفتم یا "رئال" یا هیچ!

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونیو رودیگر
آنتونیو رودیگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
عضو شوید
رودیگر مدافع جدید رئال مادرید در مراسم معارفۀ خود صحبت‌هایی را انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو رودیگر مدافع فصل قبل چلسی بعد از اتمام قراردادش با این تیم، بصورت آزاد و رایگان به رئال مادرید پیوست.
این در حالی است که مراسم معارفۀ مدافع تنومند و بلندقامت آلمانی امروز برگزار شد و شمارۀ پیراهن این بازیکن نیز مشخص شد.
رودیگر که در چلسی شمارۀ 2 را بر تن می‌کرد، در رئال وارث شمارۀ 22 ایسکو خواهد بود و به نظر می‌رسد که او و ادر میلیتائو زوج خط دفاعی لوس بلانکوس خواهند بود و داوید آلابا از پست مدافع میانی به مدافع چپ تغییر مکان خواهد داد.
در همین حال، این مدافع سرعتی و فیزیکی تیم ملی فوتبال آلمان در مراسم معارفۀ خود صحبت‌هایی انجام داد.
وی گفت:

” سلام، ممنون که به این جا آمدی. روز خاص و ویژه ای برای خانواده من است. دوست دارم از والدینم تشکر کنم که بدون آنها در این جا آمدم.

آنها همیشه از من حمایت کردند و برای من خیلی مهم بودند. دوست دارم از مدیر رئال تشکر کنم که فرصت حضور در این باشگاه بزرگ را به من داد.

از هواداران رئال تشکر می کنم. خیلی ممنونم. با تمام وجود در خدمت این باشگاه خواهم بود و می خواهم همه جامهای ممکن را در رئال ببرم. زنده باد رئال مادرید، همین و بس.”

از رختکن رئال به تو چه گفته اند؟
” این جا بردن از هر چیزی مهمتر است. این را در طول سالها با کسب جامها نشان داده اند. تیم همیشه برای کسب همه جامها تلاش می کند. تیم صرفنظر از هر اتفاقی همیشه برای بردن تلاش می کند.”
روز کامبک خوردن چلسی مقابل رئال:
” بله بله… شب خیلی سختی بود. این اولین باری بود که به برنابئو می آمدم. پس از آن که نتیجه سه بر صفر شد، هواداران جو بسیار مثبتی را ایجاد کردند و این فوق العاده بود.”
رقابت با میلیتائو و آلابا:

” طبیعی است که در باشگاهی نظیر رئال رقابت بسیار خوبی بین بازیکنان وجود داشت اما به خودم اطمیمان دارم.

می خواهم در سطح رقابت ظاهر شوم . همه می خواهیم که بازی کنیم و خیلی آماده هستم و انگیزه بالایی دارم.”

تفاوت لالیگا با لیگ های دیگر:

” این که تجربه حضور در لیگ های مختلف را داشته باشم، فوق العاده است. لالیگا خیلی فیزیکی است و کالچیو بیشتر روی تاکتیک تمرکز دارد.

در لیگ انگلیس نیز باید بازیهای زیاد و باکیفیتی داشته باشی. این جا در لالیگا فوتبال بسیار خوبی را می بینیم.فشار زیادی وجود دارد و این چالش به من انگیزه می دهد.”

زبان اسپانیایی و رابطه با رختکن:

” من عاشق رقصیدن و خندیدن هستم و همیشه بیرون از زمین شوخی می کنم. درون زمین البته شوخی ندارم.

امیدوارم که بتوانم نقش خود را ایفا کنم اما روم دو روزه ساخته نشد! به همین خاطر در ابتدا باید اسپانیایی یاد بگیرم. آرام آرام.”

اولین تماس با رئال مادرید :
” اولین تماس در سپتامبر 2021 با وکیلم بود. دومین تماس زمانی بود که مستقیما با آنچلوتی در آوریل صحبت کردم. این لحظه کلیدی بود و تصمیم گرفتم در رئال بازی کنم.”
خاطرات از رئال مادرید:
” رونالدو نازاریو را به طور مثال در یاد دارم که اسطوره من بود. در بچگی همه می خواهند مهاجم باشند و من می خواستم شبیه او باشم. زیدان و گلش به لورکوزن را هم در یاد دارم.”
کامبک های فصل رئال مادرید:
” کاری که رئال در این چمپیونزلیگ کرده چیزی است که هرگز نخواهیم فهمید و درک نخواهیم کرد. خارق العاده بود. وقتی در فینال حضور داشتند و می دانستم که به آنها ملح می شوم، طرفدارشان بودم و خوشحال شدم که قهرمان شدند.”
بازی در برنابئو در حالی که می دانستی به رئال می آیی، چه حسی داشت؟
” آسان نبود البته قطعی هم نبود. من یک حرفه ای هستم و در آن لحظه هدفم حذف رئال بود هر چند که موفق نشدم. مشکلی نبود که تمرکزم را حفظ کنم.”
اسطوره بچگی ات چه کسی بود؟
” خیلی ها بودند اما اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، په په را انتخاب می کنم. ویژگی هایش را ددوست داشتم. درون زمین یک غول بود و بیرون زمین شخصیتی خوش برخورد.”
آنچلوتی به تو قول دقایق داد؟
” با آنچلوتی صحبت کردم و گفت که من را می خواهد و می توانم به تیم کمک کنم. در سن من همین کافی است. قطعا در رئال رقابت زیاد است اما آماده ام.”
درک می کنی که امباپه به رئال جواب رد داد؟
” بارسا هم تو را می خواست؟” بله بارسا هم من را می خواست اما به برادرم (وکیلش) گفتم که می خواهم به رئال بیایم. در مورد امباپه، شخصا او را نمی شناسم. به خودش مربوط است.”
شماره 22 :
” شماره دو را دوست دارم اما این شماره در اختیار کارواخال بود. بین 12 و 22 هم دومی را انتخاب کردم. زیاد به آن فکر نکردم اما آن را دوست دارم.”
فشار حضور در رئال را حس می کنی؟
” این باشگاه بزرگی است. می دانم که گام بسیار مهمی است و سعی می کنم از این فشار لذت ببرم. کاری را می کنم که دوست دارم و خود را خوش شانس می دانم. این فشار را دوست دارم.”
ال کلاسیکوی لاس وگاس:
” این بازی مهمترین بازی اسپانیاست و هر چند که در پیش فصل است اما می خواهیم برنده شویم. انگیزه بالایی است تا در این بازی حضور پیدا کنم. حضور در آن جا به جای تماشا از طریق تلویزییون فوق العاده است.”
لحظه اعلام پیوستن به رئال حال خانواده ات چطور بود؟
” خانواده ام از این گزینه خیلی خوشحال شدند. زیاد فوتبال را نمی فهمند اما می دانند که رئال چه تیمی است. با همسرم صحبت کنم و تصمیم سریعی بود.”
سرعت اصلی ترین ویژگی توست؟
” سرعت در فوتبال امروز کلیدی است چرا که مهاجمان بسیار سریع و باکیفیت هستند. باید بدون این که جایگاهت را از دست بدهی، با فشار کنار بیایی.”
تفاوت اصلی بین چلسی و رئال :
” مقایسه کردن را دوست ندارم. همه باشگاه ها برای دوران فوتبالم مهم هستند. در رئال فشار زیادی وجود دارد اما بایذ لذت برد.”
تقابل با هم تیمی های سابقت در چلسی (کریسنسن ، آزپیلیکوئتا و …) در ال کلاسیکوها:
” نمی دانم چه بگویم. خریدها بحث مشکلی هستند. آزپیلیکوئتا هنوز بازیکن چلسی است. نمی دانم که چه جوابی بدهم.”
دیدن چهارده قهرمانی اروپایی رئال:
” فوق العاده بود. این رزومه این باشگاه است و هدف ما قهرمانی است. می خواهیم بخشی از این تاریخ باشیم.”
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала