تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام برق و هوانوردی؛ محور دیدار ملا برادر با کاملوف

© https://twitter.comدیدار ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست طالبان با عبدالعزیز کاملوف
دیدار ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست طالبان با عبدالعزیز کاملوف  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
عضو شوید
معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست طالبان با عبدالعزیز کاملوف مشاور امنیت ملی اوزبیکستان دیدار کرده و بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در عرصه‌های برق و هوانوردی تاکید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان شب گذشته (29 جوزا) اعلام کرد که ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزراء بعد از ظهر روز گذشته با عبدالعزیز کاملوف مشاور امنیت ملی و نماینده رئیس جمهور اوزبیکستان در سیاست خارجی آن کشور، در قصر چهار چنار دیدار کرده است.

دو طرف در این دیدار در مورد مناسبات دوجانبه افغانستان و اوزبیکستان، تحکیم روابط افغانستان با جامعه بین‌المللی، آغاز عاجل پروژه های بزرگ اقتصادی و همکاری های مشترک، صحبت کرده اند.
دیدار متقی با کاملوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
متقی در دیدار با کاملوف؛ با اعتماد سازی منطقه از جنگ نجات داده شود

عبدالعزیز کاملوف گفت که با حاکمیت طالبان صفحه جدید روابط افغانستان و اوزبیکستان گشوده شده است و جای مسرت است که با توجه به این روابط، در خصوص تقویت بازسازی اقتصادی و تحکیم سیستم اقتصادی مشترکا صحبت می‌کنیم.

او گفته تاشکند در ماه جولای سال روان نشست بین المللی را در مورد افغانستان را میزبانی می‌کند که در آن هیات عالی رتبه حکومت طالبان نیز دعوت می شود.

ملا عبدالغنی برادر، از برگزاری قریب الوقوع نشست تاشکند استقبال کرد و آنرا برای ایجاد روابط، گام ارزشمند خوانده است.

ملا برادر کرده که اوزبیکستان هرچه زودتر به شمول کار خط آهن ترمذ- کابل و مزارشریف- پیشاور، کار سایر پروژهای نیمه تمام را درعرصه‌های برق و هوانورد را تکمیل نماید.

گفتنی که مشاور امنیت ملی اوزبیکستان روز گذشته به کابل آمده با مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزراء و امیر خان متقی سرپرست وزارت طالبان نیز دیدار‌های جداگانه انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала