امریکا کشته شدن یک مزدورش را در اوکراین تأیید کرد

© Photo / Personal page of Hieu LeАмериканский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину
Американский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا کشته شدن یک نظامی مزدور کشورش در جنوب اوکراین و در جریان نبرد با روسیه را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه امریکا غروب سه شنبه به وقت کابل مرگ "استفان زابیلسکی" نظامی امریکایی در جنوب اوکراین و در نبرد با ارتش روسیه را تایید کرد.
Наемники из Британии и Марокко Пиннер, Аслин и Брагим частично признали вину в суде в ДНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2022
سه مزدور جنگی در جمهوری دونتسک محکوم به اعدام شدند
به گزارش وبگاه شبکه خبری فاکس نیوز زابیلسکی، ۵۲ ساله، آخرین شهروند امریکایی است که از زمان عملیات ویژه ای روسیه به اوکراین کشته شده است. او در نبرد هنگام درگیری با نیروهای روس در یک روستای کوچک درجنوب اوکراین کشته شد.هنوز از شرایط دقیق مرگ و محل جسد این نظامی امریکایی اطلاعی در دست نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به فاکس نیوز گفت: "ما می‌توانیم مرگ "استفان زابیلسکی" شهروند امریکایی در اوکراین را تایید کنیم. ما با خانواده او در تماس بوده‌ایم و تمام کمک‌های کنسولی ممکن را ارائه کرده‌ایم".
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا همچنین مخالفت خود را با سفر شهروندان امریکایی به اوکراین یا شرکت در نبرد این کشور و روسیه تکرار کرد.
چندی پیش نیز وزارت دفاع روسیه خبر داد، که ارتش روسیه دو نظامی پیشین امریکایی را که در حال نبرد با نیروهای روسیه در اوکراین بوده‌اند دستگیر کرده است. "رابرت دروک" ۳۹ ساله و "اندی تای انگوکهوین" ۲۷ ساله نخستین آمریکایی‌هایی هستند که از زمان آغاز جنگ در اوکراین توسط روس‌ها به اسارت گرفته شده‌اند.
بر اساس این گزارش، خانواده‌های این دو مرد امریکایی که برای مبارزه با روسیه به نیروهای اوکراین پیوسته بودند خواستار کمک دولت "جو بایدن" برای آزادی آنها شده‌اند. مادر دروک در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی درباره دلیل رفتن پسرش به جنگ این توضیحات داد: "او می‌خواست به آنجا برود تا به سربازان اوکراین کمک کند و به آنها طرز استفاده اوکراینی‌ها از تجهیزاتی که آمریکایی‌ها ارسال می‌کنند را نشان بدهد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала