رسانه: درخواست بیشتر متقاضیان افغان برای دریافت ویزه بشردوستانه در آمریکا رد شده است

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2022
عضو شوید
مقامات آمریکایی گفته اند که نبود قونسلگری ایالات متحده در افغانستان باعث رد این درخواست ها شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری سی‌بی‌اس می‌گوید که ایالات متحده درخواست اکثر متقاضیان افغان برای دریافت "ویزه بشردوستانه" را رد کرده که می‌خواستند به دلایل انسان‌دوستانه به آنان اجازه ورود به آمریکا داده شود.
به گفته مقامات آمریکایی، نبود قونسلگری آمریکا در افغانستان باعث رد این درخواست شده است.
این متقاضیان کسانی اند که در جریان روند تخلیه نتوانستند از افغانستان بیرون شوند. این ویزه به این متقاضیان افغان اجازه می‌دهد که به دلایل انسان‌دوستانه و بدون طی مراحل معمول درخواست پناهندگی، به این کشور بیایند و بعداً پرونده پناهندگی خود را به سازمان مهاجرت آمریکا تسلیم کنند.
حکومت آمریکا از سال 1950 برای کسانی که جان شان در جریان تحولات بحرانی، مانند سقوط کابل به دست طالبان، در خطر فوری بوده، این ویزه را اعطا کرده و به انتقال شان به آمریکا کمک کرده است.
بر اساس گزارش این نشریه، سازمان مهاجرت و شهروندی آمریکا از جولای 2021، بیش از 46 هزار درخواست ویزه بشردوستانه از سوی متقاضیان افغان در بیرون از آمریکا دریافت کرده است. آمار نشان می‌دهد که تنها در 5 هزار درخواست تصمیم گرفته شده و بیش از 90 درصد آن رد شده است.
مقامات آمریکایی در باب این تاخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها می‌گویند که اداره مهاجرت تنها به 2 هزار دوسیه مهاجرتی در یکسال می‌تواند رسیدگی کند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا به سی‌بی‌اس گفت که یکی از دلایل رد درخواست این افغان‌ها این است که جان شان شدیداً در خطر نبوده است. به گفته این وزارت، ویزه بشردوستانه "تنها به طور محدود و در شرایط استثنایی" اعطا می‌گردد.
این وزارت می افزاید که به علت نبود قونسلگری آمریکا در افغانستان، مامورین اداره مهاجرت به اکثر متقاضیان ویزه برای مصاحبه دسترسی ندارند. به همین خاطر، 70 درصد درخواست‌ها رد شدند.
سازمان مهاجرت آمریکا از افغان‌های واجد شرایط خواسته است که از طریق سیستم مهاجرتی درخواست‌های پناهندگی خود را تسلیم کنند. زیرا، اسکان پناهندگان بنا به دلایل بشردوستانه نمی‌تواند جایگزین سیستم عادی مهاجرت به ایالات متحده گردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала