رسانه ها: ناتو با ورود سویدن و فنلاند به این ائتلاف مشکل دارد

© Sputnik / Vitaly PodvitskiСМИ: НАТО испытывает проблемы со вступлением Швеции и Финляндии в альянс
СМИ: НАТО испытывает проблемы со вступлением Швеции и Финляндии в альянс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2022
عضو شوید
سوزکو: ناتو نمی تواند بر مشکلات پیوستن سویدن و فنلاند به این ائتلاف غلبه کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ترکی سوزکو، روز سه شنبه نوشت: ناتو نمی تواند با ورود سویدن و فنلاند به ائتلاف در آستانه اجلاس مادرید بر مشکلات غلبه کند و می نویسد که پیشرفتی در مذاکرات سه جانبه در بروکسل حاصل نشد.
در 18 ماه مه، فنلاند و سویدن، در پس زمینه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، درخواست هایی را به دبیرکل ناتو برای پیوستن به این ائتلاف ارائه کردند. با این حال ترکیه از آغاز روند بررسی این درخواست ها جلوگیری کرده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: آنکارا نمی‌تواند به عضویت فنلاند و سویدن در ناتو "بله" بگوید، زیرا نمی‌تواند به تضمین‌های آنها درباره روابط با نمایندگان حزب کارگران کردستان که در ترکیه ممنوع شده است، باور کند.
علیرغم تلاش‌ها برای غلبه بر چالش‌ها در آستانه نشست سنتی ناتو که هفته آینده در مادرید برگزار می‌شود، این ائتلاف هنوز نتوانسته پیشرفتی در این مذاکرات (در مورد سویدن و فنلاند) داشته باشد. در مصاحبه با المانیتور، برخی منابع گفتند، هیئت ترکیه از مواضع خود عقب نشینی نکرد.
منابع گفتند که آنکارا برای این کشورها شرط گذاشت که همکاری با حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ ک ک) در ترکیه را متوقف کنند. از سوی دیگر همچنین تاکید شد که بر مبارزه با سازمان تروریستی FETÖ (به قول ترکیه سازمان واعظ اسلام فتح الله گولن که آنکارا او را به تلاش برای کودتا متهم می کند) و همکاری با این سازمان ها تاکید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала