طالبان: بیش از یک میلیارد افغانی به آسیب‌دیدگان زلزله اختصاص داده شد

© Photo / Suhail.Sرئیس وزرای طالبان
رئیس وزرای طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2022
عضو شوید
گروه طالبان از اختصاص بیش از یک میلیارد افغانی به آسیب‌دیدگان زلزله خبر داد.
ملا محمد حسن آخوند، رئیس‌الوزرای طالبان کمک یک میلیارد افغانی را برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله در ولایت‌های پکتیکا و خوست منظور کرد.
کابینه طالبان با برگزاری یک نشست اضطراری دستور داده است که برای ارسال خوراک، پوشاک، دارو و دیگر مواد مورد نیاز به زلزله‌زدگان فورا اقدام شود.
رئیس‌الوزرای طالبان در نشست اضطراری روز چهارشنبه هیئت بلندپایه‌ای را وظیفه داد تا برای ابراز تسلیت این گروه با خانواده‌های قربانیان به مناطق زلزله‌زده سفر کند.
در اعلامیه‌ای که از آدرس هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان منتشر شده نیز با زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست ابراز همدردی شده است.
زلزله‌ای شدید حوالی ساعت 1:30 بامداد، اول سرطان بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را تکان داد.
گفته می‌شود که ولایت خوست در جنوب شرقی افغانستان، مرکز این زلزله بوده است.
قدرت این زلزله را مرکز زمین شناسی آمریکا 6.1 درجه گزارش داده است. زلزله حوالی ساعت 1:30بامداد، اول سرطان رخ داد و بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را در ساعات اولیه روز چهارشنبه تکان شدید داده است. مرکز این زلزله ولایت خوست گزارش شده است.
مولوی شرف‌الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان شمار تلفات زلزله‌ی شب گذشته در ولایت‌های پکتیکا و خوست را 920 کشته و 610 زخمی اعلام کرده است.
به گفته‌ی او، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان جریان دارد و برای خانواده‌های قربانیان و زخمیان پول نقد توزیع می‌شود.
مسئولان محلی از اداره مرکزی طالبان و نهادهای کمک‌رسان خواستار کمک فوری شده اند. آنان گفته اند که احتمال افزایش تلفات ناشی از زلزله نیز وجود دارد.
تصاویر و ویدهایی نشرشده از پکتیکا و خوست نشان می‌دهد که شمار زیادی از خانه‌ها نیز ویران شده اند.
در همین حال، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، نسبت به وقوع زلزله ابراز تاسف کرده و گفته است که کشورش آماده است تمام کمک‌های ممکن را به مردم افغانستان ارائه کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала