واکنش "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان

© https://twitter.com واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان
 واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2022
عضو شوید
به دنبال تمدید معافیت سفر مقام‌های بلندپایه طالبان از سوی سازمان ملل متحد، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از این تصمیم انتقاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز چهارشنبه، 1 سرطان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، سران این گروه با استفاده از امتیاز لغو محدودیت سفر به سود فعالیت‌های تروریستی‌شان استفاده کرده‌اند.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان همچنان گفته است که سران طالبان با استفاده از امتیاز سفر به بیرون از کشور می‌توانند امنیت کشورهای منطقه و جهان را به خطر بی‌اندازند.
این شورا از سازمان ملل متحد، کشورها و سازمان‌های جهانی خواسته است که با پیروی از قطعنامه 17 جون سال 2011 شورای امنیت سازمان ملل، امتیاز سفر مقام‌های طالبان را لغو کرده، دارایی‌های آنان را منجمد و ارسال سلاح به این گروه را منع کنند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته معافیت سفر مقام‌های طالبان را به مدت دو ماه تمدید کرد. اما سرپرست وزارت تحصیلات عالی و معین وزارت معارف طالبان شامل این معافیت نشدند.
وزارت خارجه طالبان پس از لغو معافیت سفر دو مقام این گروه از سوی سازمان ملل متحد، این اقدام را بیهوده و تکرار تجربه ناکام عنوان کرده‌ است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала