ایجاد ارز دیجیتال "روبل طلایی" برای شهرکت های بین المللی در روسیه

© Fotolia / RrraumРоссийские рубли
Российские рубли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2022
عضو شوید
در روسیه پیشنهاد ایجاد یک ارز دیجیتال "روبل طلایی" برای شهرکت های بین المللی ارایه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، موسسه تحقیقات و تخصص وینش یکنوم بانک (VEB)، که یک ابرشرکت خدمات مالی و بانکداری دولتی روسی است، مکانیسم های جدیدی را برای محاسبات بین المللی در چارچوب تحریم های ضد روسیه پیشنهاد کرده است.
گروه آربی‌کی (RBC) روز چهارشنبه با اشاره به گزارش "پرداخت‌های بین‌المللی تحت تحریم: وضعیت و چشم‌انداز" که توسط این شرکت رسانه‌ای روس تهیه شده است، می‌نویسد: به گفته تحلیلگران، ارز دیجیتال می‌تواند به یکی از ارزهای جایگزین برای پرداخت‌های تجارت خارجی تبدیل شود.
در این گزارش آمده است که استیبل کوین با پشتوانه طلا که به طور آزمایشی "روبل طلایی" نامیده می شود، با نرخ طلا در بازار جهانی مرتبط خواهد بود. تفاوت اصلی با روبل دیجیتال، به گفته کارشناسان، دقیقا در پشتوانه طلا نهفته است. خاطرنشان می شود که هدف "روبل طلایی" حل و فصل های داخلی نیست، بلکه برای حل و فصل های خارجی از جمله بین کشورهای ثالث بدون مشارکت روسیه است.
به گفته تحلیلگران VEB، همچنین توسعه سیستمی برای تسویه حساب های بین المللی بانک مرکزی با کشورهای دوست در ارزهای دیجیتال ملی بر اساس فناوری های دفتر کل توزیع شده ضروری است. آربی‌کی توضیح می دهد که استفاده فرامرزی از آن از نظر فنی امکان پذیر است، اما نیاز به هماهنگی سیاسی دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала