شبکه جهانی صحت آبله میمون را یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد

© AP Photo / CDCآبله میمون
آبله میمون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2022
عضو شوید
این شبکه گفته است که اگر اقداماتی برای جلوگیری از گسترش ادامه نیابد، میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد و بسیاری دیگر نابینا و ناتوان خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه صحی جهانی، گفته است که تا به امروز، 3417 مورد تایید شده آبله میمون در 58 کشور گزارش شده است. شیوع این بیماری در چندین قاره به سرعت در حال گسترش است.
این شبکه از کشورها و مقامات بهداشت جهانی خواست تا اقدامات فوری و موثر انجام دهند.
در این پیام آمده است: شیوع بدون اقدام جهانی هماهنگ پایان نخواهد یافت. حتی با نرخ بسیار کمتر مرگ و میر نسبت به آبله، اگر اقداماتی برای جلوگیری از گسترش ادامه نیابد، میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد و بسیاری دیگر نابینا و ناتوان خواهند شد.
Вирус оспы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
دانشمندان ایتالیایی: آبله میمون می توان در مایع منی یافت کرد
تاکید شده در صورت اتخاذ تدابیر لازم، می تواند با کمترین تلاش، شیوع بیماری را کنترل کرد و از تشدید عواقب آن جلوگیری کند. این شبکه بهداشت جهانی شروع به آموزش عمومی در مورد علائم، گسترش در دسترس بودن تست و ردیابی تماس های موارد تایید شده را توصیه می کند.
شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: تاکنون بیشتر موارد در بزرگسالان بوده است، اما هر گونه شیوع این بیماری در بین کودکان موارد بسیار شدیدتر و مرگ و میر بیشتری را در پی خواهد داشت. همچنین آلودگی حیوانات به ویژه موش ها و سایر جوندگان و همچنین حیوانات خانگی وضعیت را دشوار می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала