پیش‌بینی شکست امریکا در جنگ سرد جدید علیه روسیه

CC0 / Balkan Photos / Флаги США и России
Флаги США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2022
عضو شوید
جوزف استیگلیتز، اقتصاددان معاصر امریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصادی در سال 2001 میلادی، پیش‌بینی کرد که واشنگتن در جنگ سرد جدید علیه روسیه و چین شکست خواهد خورد.
به گزارش اسپوتنیک، استیگلیتز به پورتال Scheerpost گفت واشنگتن به یک جنگ سرد جدید علیه روسیه و چین تصمیم گرفت، اقتصاددان معاصر امریکایی پیش‌بینی کرد که اگر مقامات نتوانند ابتدا نظم را حداقل در کشور خود برقرار کنند، ایالات متحده در این رویارویی شکست خواهد خورد.
وی گفت: "به نظر می‌رسد که ایالات متحده در جنگ سرد جدیدی با روسیه و چین قرار دارد. و این‌که رهبران ایالات متحده آن را به عنوان مبارزه بین دموکراسی و اقتدارگرایی به‌ تصویر می‌کشند، قابل قبول نیست. به‌ویژه در زمانی‌که همان رهبران فعالانه از ناقضان سیستماتیک حقوق بشر مانند عربستان سعودی طلب وصلتمی‌کنند. چنین ریاکاری نشان می‌دهد که حداقل تا حدی، هژمونی جهانی، نه ارزش‌ها در خطر است".
این کارشناس معتقد است که اگر در رقابت با چین برای تسلط بر جهان، امریکا نتواند "نظم را در خانه خود برقرار کند"، ایالات متحده همه شانس این را دارد که بازنده این جنگ سرد باشد. او توضیح داد که سایر کشورها حاضر نخواهند بود از کشوری پیروی کنند که مبانی اقتصادی، اجتماعی و ساسی آن به‌طور فزاینده‌ای نامشخص می‌شود.
پیش از این، الکسی پوشکوف، عضو شورای فدراسیون روسیه درباره اظهارات یکی از مقامات ارشد دولت امریکا مبنی بر این‌که روسیه جدی‌ترین تهدید برا ناتو باقی مانده است، اظهار نظر کرد. به گفته وی، اکنون 30 سال است که جهان در درجه اول توسط خود اتحاد و همچنین کشورهای عضو آن تهدید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала