اعلام جزئیات کمک‌های نقدی به خانواده‌های مناطق آسیب‌دیده زلزله

© Photo / Da Afghanistan Bankافغانی، واحد پول افغانستان
افغانی، واحد پول افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
برای ورثه‌ قربانیان و مجروحین زلزله در ولسوالی‌های گیان، برمل ولایت پکتیکا و ولسوالی اسپیری ولایت خوست، کمک‌های نقدی صورت گرفت
به گزارش اسپوتنیک، ۴۹۵ ورثه‌ قربانیان و ۸۵۰ مجروحین که از اثر زمین لرزه شدید مورخ ۱ سرطان ۱۴۰۱ در ولسوالی‌های گیان، برمل ولایت پکتیکا و ولسوالی اسپیری ولایت خوست اعضای خانواده شان شهید و مجروح شده بود، پول نقد دریافت نمودند.
طبق میکانیزم توزیع کمک‌های نقدی، برای هر خانواده قربانیان مبلغ ۱۰۰هزار افغانی و برای هر مجروح مبلغ ۵۰هزار افغانی پرداخت گردید که از جمله ۴۹۵ قربانی و ۸۵۰ مجروح کمک‌های نقدی دریافت کرده و روند توزیع کمک‌های نقدی در سایر قریه‌های ولسوالی‌های متذکره جریان دارد.
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان می گوید: "در مجموع ۷۰ میلیون و ۳۰۰‌هزار افغانی برای ۴۹۵ شهید و ۸۵۰ مجروح امروز در ولسوالی‌های گیان و برمل ولایت پکتیکا و ولسوالی اسپیری ولایت خوست توزیع گردید".
این کمک‌های نقدی را امروز مولوی شرف الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، معاون ولایت پکتیکا، ملا محمد یونس آخندزاده وزیر احیاء و انکشاف دهات، کمیته‌ی مبارزه با حوادث ولایتی، عالمان دین و بزرگان قومی توزیع نمودند.
قابل ذکر است که ملامحمد حسن آخند رییس‌الوزرای طالبان در یک نشست فوق‌العدۀ کابینه، ۱۰۰ میلیون افغانی را به منظور رسیدگی فوری به وضعیت خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در ولایات پکتیکا و خوست منظور کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала