Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تولد درخشان‌ترین ستاره فوتبال؛ "لیونل مسی" 35 ساله شد+ عکس

© AFP 2023 / FRANCK FIFEمسی
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
لیونل مسی، فوق ستاره آرجانتینی پاریسن‌جرمن، امروز 24 جون، وارد سی‌وپنجمین سال زندگی‌اش شد و تیم فرانسوی تولد وی را با انتشار پُستی تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک، امروز 24 جون مصادف است با سالروز تولد لیونل مسی، فوق ستاره آرجانتینی پاریسن‌جرمن. فوتبالیست بزرگ تاریخ آرجانتین در کنار مارادونا، در 24 جون 1987 در روزاریوی آرجانتین چشم به جهان گشود. او که در بارسلونا مطرح شد و سال‌های طولانی برای این تیم بازی کرد و به تمام افتخاراتی تیمی و فردی دست یافت، تابستان گذشته پس از اتمام قراردادش راهی پاریسن‌جرمن شد و در حال حاضر برای این تیم فرانسوی توپ می‌زند.
مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان در نسل خود و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، تا اکنون افتخارات و نیز رکوردهای بسیاری را کسب کرده‌است که رکورد کسب هفت توپ طلا و شش کفش طلا، بیشترین گل و بیشترین پاس گل در تاریخ لالیگا، باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرجانتین، بیشترین پاس گل در تاریخ فوتبال، بیشترین مجموع گل برای یک باشگاه و بیشترین گل در یک سال تقویمی میلادی از جملۀ آن‌ها هستند.
مسی که در این فصل با پاریسن جرمن قهرمان لیگ 1 فرانسه شد، در حال حاضر دومین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال محسوب می شود چرا که دوست قدیمی اش دنی آلوز با 43 جام اول است.
لئو دو جام ملی نیز دارد و قهرمان کوپا آمریکا و فینالیسما با تیم ملی آرجانتین شده است. چالش بزرگ مسی در 35 سالگی، کسب عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر خواهد بود، رقابتی که در سال 2014 تا فینال پیشرفت اما موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد و آلمان جام را بالای سر برد.
حالا دیده شود که فوق ستاره این بار موفق خواهد شد تا این جام را بالای سر ببرد و یا در حسرت این جام از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала