سفیر چین در سازمان ملل: امریکا پول‌های افغانستان را آزاد کند

© Photo / twitterیک تن به اتهام قاچاق 600 هزار دالر در تورخم بازداشت شد
یک تن به اتهام قاچاق 600 هزار دالر در تورخم بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
سفیر چین در سازمان ملل گفت که ایالات متحده امریکا باید فورا دارایی های خارجی را بدون هیچ قید و شرطی به افغانستان بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، جانگ جون، در نشست شورای امنیت سازمان جهانی از امریکا خواست که دارایی های مسدود شده افغانستان را بدن کدام قید و شرط برگرداند.
جون گفت: "مسدود کردن دارایی های خارجی افغانستان، غیر قابل توجیه است. ایالات متحده باید به درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل متحد، کارشناسان حقوق بشر، آژانس‌های بشردوستانه پاسخ دهد و دارایی‌های خارجی را بدون قید و شرط هر چه سریع‌تر به افغانستان بازگرداند."
این سیاستمدار چین همچنان افزود که وضعیت اقتصادی و بشردوستانه در افغانستان بدتر شده است و حدود 60 درصد از جمعیت افغانستان به دلیل وخامت شدید اوضاع اقتصادی و انسانی در افغانستان به کمک نیاز دارند.
او گفت: "وضعیت بشردوستانه و اقتصادی در افغانستان به شدت وخیم شده است. بر اساس گزارش ها، حدود 24.5 میلیون نفر نیاز به کمک دارند که 60 درصد جمعیت این کشور را تشکیل میدهد."
سفیر چین در سازمان ملل گفت که کشورش کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان ادامه خواهد داد و از جامعه جهانی خواست که از این کشور حمایت کنند.
وی در ادامه گفت: " چین به خانواده های قربانیان زلزله در افغانستان ابراز همدردی می کند و مطابق با نیازهای افغانستان کمک های بشردوستانه اضطراری ارائه خواهیم کرد. ما از جامعه جهانی می خواهیم که حمایت خود را برای ترویج فعال هرگونه اقدام امدادی در افغانستان گسترش دهد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала