گلبدین حکمتیار: شکاف بین کابل و اسلام‌آباد در حال افزایش است

© Sputnikگلبدین حکمتیار
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان می‌گوید که شکاف بین کابل و اسلام‌آباد در حال افزایش است و از سوی دیگر کابل و دهلی‌نو به یکدیگر نزدیک می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در مصاحبه با یک روزنامه خارجی افزوده است: "از آن‌ جای که دشمن پاکستان و افغانستان مشترک است و دشمنان از این وضعیت مردم سود می‌برند؛ پیش از آسیب‌دیدن دولت‌ها این دو کشور باید گام‌های و مؤثر برای غلبه بر شکاف فزاینده بردارند".
او گفت که تحریک طالبان پاکستانی در جریان تجاوزات امریکا در این‌جا تشکیل و فعال شد. او اضافه کرده است که این یک موضوع قدیمی بود و نباید آن را با حکومت کنونی افغانستان مرتبط کرد.
از سوی هم حکمتیار خاطرنشان کرده است که داعش در افغانستان قابل نگرانی نیست.
او با ابراز خرسندی از حاکمیت طالبان در افغانستان گفته است: "دیگر جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و متجاوزان خارجی دیگر این‌جا نیستند، افغانان می‌توانند برای خود سیستم داشته باشند".
رهبر حزب اسلامی تأکید کرده است که افغانستان بیش‌ از هر زمان نیازمند یک حکومت بی‌طرف، قوی و با ثبات است. او با اشاره به وضعیت کنونی مردم گفته است طالبان باید قبل از تلاش برای به‌‌رسمیت شناخته‌شدن از سوی جامعه جهانی ابتدا بر مشکل‌های داخلی فائق آیند.
او همچنان به طالبان برای به‌رسمیت شناخته‌‌شدن پیشنهاد ایجاد پارلمان را کرده و افزوده است: "آنان در اول باید یک پارلمان منتخب را تدوین کنند که قانون اساسی کشور را معرفی کند". به باور او این‌گونه کشورهای خارجی "مجبور خواهند شد" تا حکومت طالبان به‌رسمیت بشناسد.
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
خواست حکمتیار از طالبان برای ائتلاف با حزبش
حکمتیار در این مصاحبه با اشاره به خروج عجولانه نیروهای خارجی و فرار اشرف غنی گفته است: "آن‌ها می‌خواستند با تحمیل جنگی دیگر بر افغانستان، انتقام بگیرند".
او تصریح کرده است که اکنون هر کشوری‌که بخواهد دولت طالبان را به‌رسمیت بشناسد، ایالات متحده آن کشور را تهدید و از آن دوری می‌کند.
او اظهار داشت که دولت کنونی وارث یک افغانستان ویران شده است که در آن جنگ فعال برای نزدیک به پنج دهه در جریان بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала