واکنش روسیه به نامزدی عضویت اوکراین و مالداوی به اتحادیه اروپا

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه گفته است که اتحادیه اروپا بدون فکر کردن به پیامدهای منفی این عمل، به اقدامات خود ادامه میدهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نامزدی عضویت اوکراین و مالداوی به اتحادیه اروپا، گفت که با نامزدی اوکراین و مالداوی به اتحادیه اروپا، غرب لجام گسیخته‌گی خود را ادامه داد و آرمان‌های این اتحادیه را به قربانی داد.
خانم زخاراووا، گفت: "غرب با این تصمیم که به اوکراین و مالداوی نامزدی به عضو اتحادیه اروپا را بدهد، در واقع تایید کرده است که خطی برای توسعه جغرافیایی فعال فضای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و استفاده از آن برای "توقف کردن" روسیه را ادامه می دهد."
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود که همه روش ها در حال اجرا هستند: از دستاوردهای مالی و اقتصادی تا حمایت نظامی، و در مورد مالداوی و اوکراین، تقاضای نزدیک شدن با اتحادیه اروپا "برای رضایت شرایط سیاسی" منتقل شده است.
Флаги Украины и Европейского Союза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
ناهمآوایی کشورهای عمده اتحادیه اروپا با نامزدی اوکراین
او علاوه کرد: آینده اروپا متحد، آرمان دموکراسی آن، قربانی وظیفه گسترش بی بند و بار اتحادیه اروپا، بردگی سیاسی و اقتصادی همسایگان می شود. آنها به عواقب منفی چنین چیزی فکر نمی کنند. یک قدم، همانطور که در نشست ناتو در بخارست در سال 2008 به آن فکر نکردند و در تصمیم گیری فرمول این را نوشتند که گرجستان و اوکراین به عضویت ائتلاف در خواهند آمد."
یادآوری میکنیم که روز گذشته اوکراین و مالداوی رسماً نامزدی عضویت اتحادیه اروپا را دریافت کردند.
همچنان رهبر کشورهای این اتحادیه آمادگی خود را برای اعطای وضعیت نامزدی برای عضویت "گرجستان" نیز پس انجام بعضی از شرایط اعلام کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала