آماده باش ارتش چین پس از ورود هواپیمای آمریکا به تنگه‌ تایوان

© Photo / Tataquax Boeing P-8 Poseidon
 Boeing P-8 Poseidon  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
در اوج تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر تایوان، چین نسبت به حضور یک هواپیمای آمریکایی در تنگه تایوان هشدار داده و گفته است که این کار صلح میان چین و تایوان را با خطر روبه‌رو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی فرماندهی منطقه شرق ارتش چین اعلام کرد، پرواز هواپیمای نظامی آمریکایی"P-8A" بر فراز تنگه تایوان صلح و ثبات در منطقه خدشه دار کرده است و چین شدیدا مخالف این اقدام است.

پیشتر "سی.ان.ان" به نقل از فرماندهی هند و اقیانوس آرام ارتش آمریکا گزارش داده بود که یک هواپیمای آمریکایی P-8A روز جمعه پروازی شناسایی بر فراز تنگه تایوان انجام داده است.

سخنگوی فرماندهی منطقه شرق ارتش چین گفت: " اقدامات ایالات متحده دخالت عمدی و بی ثبات کننده اوضاع در منطقه است و به صلح و ثبات در تنگه تایوان آسیب می رساند، چین به شدت مخالف این اقدامات است. "

وی تاکید کرد، نیروهای منطقه شرق فرماندهی چین به طور مداوم در وضعیت آمادگی رزمی بالا قرار داشته و قاطعانه از حاکمیت دولتی و تمامیت ارضی چین دفاع می کنند
در حالی که چین گفته است بر تنگه تایوان حاکمیت دارد و آن را حق خود می‌داند، تایوان و آمریکا می‌گویند که این تنگه یک مسیر آبی بین‌المللی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала