امرالله صالح آغاز قیام مسلحانه‌ی مردمی علیه طالبان در بلخاب را تبریک گفت

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
منابعی در ولایت سرپل، آغاز حمله‌ی طالبان بر ولسوالی بلخاب این ولایت را تأیید کردند و گفتند که افراد طالبان آغازگر جنگ بوده‌اند.
هم‌زمان با آغاز جنگ در بلخاب میان طالبان و مولوی مهدی مجاهد، یگانه فرمانده‌ی هزاره‌تبار این گروه، امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین، گفته است که قیام مردمی علیه طالبان در سرپل، یک گام مهم و نطقه‌ی عطف در گسترش مقاومت دوم است.
آقای صالح در توییتی مقاومت‌ مردم بلخاب در برابر طالبان را تبریک گفته است.
او افزوده است: "طالبان با اعمال سیاست حذف، تعصب، تبعیض و سرکوب در واقع جنگ را بر مردم افغانستان تحمیل کرده‌اند. هیچ راه دیگری به غیر از مقاومت و ایستادگی برای حراست از جان، مال، عزت، کرامت انسانی و حقوقی شهروندی برای مردم باقی نمانده است."
این در حالی است که پیش‌تر منابعی در ولایت سرپل، آغاز حمله‌ی طالبان بر ولسوالی بلخاب این ولایت را تأیید کردند و گفتند که افراد طالبان آغازگر جنگ بوده‌اند.
یک منبع در این ولایت، گفت که در ابتدا درگیری از کوتل بلخاب و سنچارک آغاز شد؛ اما با ضد حمله‌ی نیروهای مولوی مهدی این حملات برای فعلا دفع شده است.
منبع در ادامه، گفت که طالبان با دادن تلفات از میدان جنگ فرار کرده‌اند. در جریان درگیری میان دو طرف، مقداری سلاح و مهمات طالبان نیز، به دست نیروهای مولوی مهدی افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала