برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد زنان افغانستان

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniسازمان ملل گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در افغانستان را منصوب کرد
سازمان ملل گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در افغانستان را منصوب کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که برای رسیدگی به وضعیت زنان و دختران در افغانستان دهم سرطان یک "نشست اضطرای" برگزار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که برای رسیدگی به وضعیت زنان و دختران در افغانستان، نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

فرانسه و اتحادیه اروپا در نامه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته که "به وخامت قابل توجه وضعیت حقوق بشری زنان و دختران در افغانستان، توجه جدی کند."

در این نامه‌ از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌ شده تا در جریان پنجاهمین جلسه خود، نشست اضطراری درباره زنان افغانستان برگزار کند.

در نامه فرانسه و اتحادیه اروپا آمده است: "به دنبال این بحث فوری، از شورا می‌خواهیم مصوبه‌ای را بررسی کند که در اسرع‌ وقت پیش‌نویس آن را توزیع خواهیم کرد."

گفتنی است که از زمان تأسیس شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2006 تا اکنون، 7 نشست اضطراری در طول جلسات عادی شورای حقوق بشر برگزار شده است. آخرین مورد مربوط به اوکراین در ماه مارچ بود.

این درحالی است که کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته گفت که زنان افغانستان با وضعیت بحرانی و ستم‌ سازمان‌یافته مواجه اند.

میشل باشله گفته که از زمان به قدرت رسیدن طالبان، افغان‌ها "سیاه‌ترین لحظات" را تجربه می‌کنند.
طالبان پس از به‌دست گرفتن قدرت، دست‌آوردهای زنان افغان در دو دهه گذشته را منتفی کرده و دسترسی آنها به آموزش، مشاغل دولتی و آزادی رفت و آمد را محدود کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала