تیرباران هفت غیرنظامی از سوی طالبان در بلخاب

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی بلخاب ازتیرباران هفت غیرنظامی از سوی جنگجویان گروه طالبان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع محلی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل می‌گویند، که نیروهای طالبان هفت غیرنظامی به‌شمول پنج کارگر و دو چوپان را در منطقه‌ی "جه میرک" این ولسوالی تیرباران کرده‌اند.
بر پایه این گزارش، امروز در اثر اثابت یک فیر مرمی هاوان طالبان به یک خانه‌ی مسکونی در منطقه‌ی "دهنه بلخاب" چهار کودک شدیدا زخمی شده‌اند.
همزمان با این، وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است که عملیات مشترک تصفیوی را که در ولسوالی بلخاب راه‌اندازی کرده بودند، صبح امروز بدون تلفات به پایان رسیده است.
Талибы* 203-го армейского корпуса «Мансури» в афганской провинции Хост - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
طالبان نیروهای گریزی خود را در بلخاب تیرباران می کنند
در خبرنامه‌ی این وزارت مولوی مهدی، فرمانده هزاره‌تبار و ناراضی این گروه و نیروهای طرفدار او "بغاوت‌گر" خوانده شده و آمده است که ساحات تحت کنترل نیروهای مولوی مهدی آزاد و آنان بدون مقاومت فرار کرده‌اند.
وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان مدعی شده است که نیروهای مولوی مهدی بدون مقاومت ساحات تحت کنترل‌شان را ترک کرده و عملیات در مناطق دوردست ولسوالی بلخاب "بدون مانع" ادامه دارد.
از سوی هم، منابع در حالی از کشته و زخمی شدن ۱۱ غیرنظامی در ولسوالی بلخاب از سوی طالبان خبر می‌دهند که عبدالرحمان اکه، والی این گروه در سرپل در یک نوار تصویری به مردم از "برخورد خوب" طالبان اطمینان می‌دهد.
این همه در حالی است که به‌گفته‌ی منابع محلی، در سومین روز حمله‌ی طالبان به ولسوالی بلخاب، درگیری شدید میان دو طرف در ساحات "بازار کهنه"، "شیر قلعه"، "دامن کوتل" و برخی ساحات دیگر ادامه داشته است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این در چند روز گذشته نیروهای زیر فرماندهی مولوی مهدی گفته بودند، که بیش از هشتاد تن از جنگجویان گروه طالبان را کشته و زخمی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала