روسیه: به پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای نمی‌پیوندیم

© Sputnik / Maksim Blinovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که روسیه قصد ندارد به پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو قاطعانه به این موضع پایبند است که توسعه معاهده منع جنگ‌افزار هسته‌ای زودرس، اشتباه و اساسا معکوس بوده است.
این هفته، وین میزبان اولین کنفرانس نمایندگان 86 کشور امضا کننده معاهده منع جنگ‌افزار هسته‌ای بود. کشورهای امضا کننده این معاهده عضو ناتو نیستند و سلاح هسته‌ای ندارند.
خانم زاخارووا گفت: " این توافقنامه به هیچ وجه به کاهش خطرهای هسته‌ای در حال افزایش کمک نمی کند و بشریت را به هدفی که در آن اعلام شده است نزدیک نمی کند. این رویکرد که پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای قرار گرفته است، تنها باعث افزایش اختلافات بین کشورهای هسته ای و غیر هسته ای می شود."
او تاکید کرد که این دستورالعمل وضعیت نظامی و سیاسی و نظامی استراتژیک را نادیده نمی گیرد و با اصلی که بر اساس آن، تخلیه هسته ای باید به طوری انجام شود که این امر باعث افزایش سطح امنیت برای همه شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که روسیه، مانند تمام کشورهای دیگر که دارای توانایی های هسته ای نظامی هستند، در کنفرانس شرکت کنندگان سازمان ملل متحد شرکت نکرده است و قصد ندارد این کار را در آینده انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала