سیگار: طالبان از ساختار امنیتی نیروی امنیتی پیشین افغانستان پیروی کرده است

© Photo / twitter/moiafghanistanطالبان از یونیفرم جدید پولیس افغانستان رونمایی کرد
طالبان از یونیفرم جدید پولیس افغانستان رونمایی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
نیروهای امنیتی طالبان بسیاری از مولفه‌های سازمانی مشابه نیروهای دفاعی و امنیتی پیشین از آن میان نیروی هوایی و ارتش افغانستان را که شامل نیروهای ویژه موسوم به "یگان‌های سرخ" است، به کار می‌گیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به "سیگار" در پیامی توییتری اعلام کرد، این مولفه‌های سازمانی طالبان به ویژه در بخش پلیس از جمله پولیس راهنمایی و رانندگی و امنیت مسجدها و همچنین اداره امنیت داخلی موسوم به "اداره کل اطلاعات" هستند.
Талибы* 203-го армейского корпуса «Мансури» в афганской провинции Хост - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
طالبان نیروهای گریزی خود را در بلخاب تیرباران می کنند
در میانه جنوری سال روان میلادی قاری فصیح‌الدین فطرت، رئیس ستاد طالبان افغانستان اعلام کرد، که این کشور دست‌کم ۸۰ هزار پرسنل نظامی را در هشت گروه در سراسر کشور مستقر کرده و هدفش این است که تعداد آنها را به ۱۵۰ هزار تن برساند.
به نظر می‌رسد، که این نیروی نوپا بسیاری از مولفه‌های سازمانی مشابه نیروهای دفاعی و امنیتی ملی پیشین افغانستان را به کار می‌گیرد که شامل نیروی هوایی و ارتشی است که متشکل از نیروهای ویژه موسوم به یگان‌های سرخ (ساره ختا) و انواع نیروهای پولیس، عناصری از جمله پولیس راهنمایی و رانندگی و امنیت مسجدها و یک ریاست امنیت داخلی که به نام ریاست عمومی اطلاعات شناخته می‌شود نیز در این رسته جای دارند.
بر پایه گزارش سیگار، به نظر می‌رسد بسیاری از نیروهای تازه استخدام شده برای نیروهای امنیتی طالبان از گروهی از افغانستانی هایی آمده باشند که در بهار و تابستان ۲۰۲۱ اسلحه به دست گرفته‌اند و این در حالیست که طالبان افغانستانی هایی را که در پاکستان زندگی می‌کنند یا در حال تحصیل هستند به نوعی تشویق می‌کند تا به این نیروها بپیوندند.
یادآوری می کنیم، که در میانه ماه اگوست سال گذشته میلادی گروه طالبان با یک معامله و بدون درگیری بر افغانستان تسلط پیدا کرد و پس از آن بر پنجشیر تنها ولایتی که در دست شان نبود یورش بردند و این نبردها تاکنون هم در این ولایت ادامه دارد و اکنون این گروه با چالش دیگری مواجه شده و فرمانده پیشین شان بر ضد این گروه خیزش کرده و خواهان عدالت است و این گروه سه روز است که بالای این ولسوالی یورش برده و اما هیچ گونه پیشروی نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала