Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

علاقۀ مادرید به میزبانی مسابقات فورمول 1

© AP Photo / Toru Hanaiمکس ورستپن The car of Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands is pushed toward his garage at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan
مکس ورستپن   The car of Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands is pushed toward his garage at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
مسئولان شهر مادرید اعلام کرده‌اند که آن‌ها برای میزبانی مسابقات فورمول 1، ابراز علاقه کرده‌اند و امیدوار اند درخواست شان پذیرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر شهر بارسلونای اسپانیا، میزبان یکی از گرندپری‌های فورمول 1 است و تا 2026 با سازمان برگزار کننده قرارداد دارد. با این هم مسئولان پایتخت اسپانیا یعنی شهر مادرید به میزبانی از مسابقات فورمول ابراز علاقه کرده‌اند.
طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، انریکه لوپز، وزیر کابینه دولت محلی در نامه‌ای به سازمان برگزار کننده‌ مسابقات فورمول یک نوشت:" مایلم تعهد خود را به شما و این پروژه و همچنین تمایل خود را برای امضای توافق نامه های مناسب برای ترویج مسابقه و ارائه یک نمایش عالی ورزشی و سرگرمی تأیید کنم."
جزئیات بیشتر در این مورد فاش نشد و برگزارکنندگان فرمول یک نیز از اظهار نظر خودداری کردند.
مادرید بین سال‌های 1968 و 1981 مسابقات گرندپری فرمول یک را در پیست جاراما میزبانی کرد که آن پیست در حال حاضر چندان کارایی ندارد و برای اینکه بتواند دوباره یک مسابقه را میزبانی کند، نیاز به ارتقای اساسی دارد.
این در حالی‌ست که سال گذشته، دولت محلی مادرید اعلام کرد که در 36 کیلومتری جنوب مادرید، به دنبال ساخت یک پیست درجه 1 و می‌خواهند مسابقات فورمول 1 و موتو جی پی را میزبانی کنند.
امسال فرمول یک با 23 مسابقه برنامه ریزی شده است و در حالی که برگزارکنندگان مایل به گسترش دامنه جغرافیایی این ورزش هستند، آن‌ها در قدم نخست به اضافه کردن مکان‌های برگزاری در آفریقا و ایالات متحده نگاه ویژه دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала