روگوزین: تولید انبوه راکت های سرمت آغاز شده است

© © Screenshot: Ministry of Defence of the Russian FederationПроведение бросковых испытаний новой российской межконтинентальной баллистической ракеты "Сармат"
Проведение бросковых испытаний новой российской межконтинентальной баллистической ракеты Сармат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
شرکت های روسکاسموس تولید انبوه راکت های بالستیک قاره پیما سرمت را آغاز کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین رئیس شرکت دولتی روسکاسموس گفت، که نخستین هنگ پیش از پایان سال روان در منطقه کراسنویارسک انجام وظیفه خواهد کرد.
وی گفت: ما آغاز به ساخت راکت های سرمت با تولید انبوه کرده ایم. ما از این واقعیت پیش می‌رویم، که تا پایان سال باید نخستین هنگ را در اوژور، منطقه کراسنویارسک، در وظیفه رزمی قرار دهیم.
روگوزین خاطرنشان کرد، که روسکاسموس در حال حاضر برای دومین آزمایش طراحی پرواز سرمت آماده می شود، جایی که الزامات توافق شده با وزارت دفاع روسیه (که مشتری است) "در نقاط خاصی" به راکت افزایش می یابد.
سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای راکتی راهبردی روسیه در 22 می گفته بود، که دور است در دهه های آینده بتوان ابزاری برای رهگیری جدیدترین راکت بالستیک روسیه، سرمت ساخت.
Пуск межконтинентальной баллистической ракеты стационарного базирования Сармат с космодрома Плесецк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2022
بی همتایی راکت "سرمت" بیش‌اَبَرصوت (High-hypersonic) روسی
همانطور که ارتش روسیه اشاره کرده است، این راکت می تواند از طریق قطب شمال پرواز کند، در صورت لزوم، می توان یک مسیر را از طریق قطب جنوب تعیین کرد.
در 20 اپریل، روسیه با موفقیت پرتاب آزمایشی راکت سرمت را انجام داد. پس از آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که هیچ مشابهی با سرمت وجود ندارد. به گفته وی، این مجموعه یک سلاح منحصر به فرد است که پتانسیل رزمی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه را تقویت می کند و همچنین امنیت روسیه را در برابر تهدیدات خارجی به طور قابل اعتماد تضمین می کند. در 2 سپتامبر، روگوزین راکت سرمت را اساس آینده سپر هسته ای روسیه برای 30-40 سال نامید. رئیس روسکاسموس توجه را به "برد و سرعت منحصر به فرد صعود راکت جلب کرد. به گفته وی، "سرمت" بر هر سامانه دفاع راکتی غلبه می کند.
یادآوری می کنیم، که در سرعت بیش‌اَبَرصوت، سیستم‌های کنترل دما، برای فضاپیما یا راکت، عضوی حیاتی به حساب می‌آیند. طراحی بدنه آن‌ها باید به شدت آیرودینامیک بوده و آلیاژ به‌کار رفته در بدنه، باید برای مقاومت در دمای بسیار بالا مناسب باشد. همچنین کاشی‌های سیلیکاتی همانند کاشی‌های موجود در شاتل‌های فضایی، به عنوان روکش ضدحرارت برای بدنه در نظر گرفته می‌شوند. چنین سرعتی، موجب واکنش کیمیایی اکسیجن جریان هوای عبوری با بدنه هواگرد شده و موجب سایش آلیاژ آن می‌شود. بر حسب نیاز، دماغه این هواگردها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که سطح مقطع بالایی در برخورد با جریان هوای عبوری داشته باشند؛ زیرا درصورتی که این هواگردها نوک‌تیز طراحی شوند، دمای نوک دماغه بسیار بالا می‌رود و موجب ذوب شدن دماغه و متلاشی شدن هواگرد می‌شود؛ زیرا کاهش شعاع انحنا با افزایش دما رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین باید همانند اجسام ورودی به جو زمین، سطح مقطع نوک جسم پرنده، پهن باشد تا حرارت در یک نقطهٔ کوچک بیش از حد افزایش نیابد. راکت روسی سرمت (RS-28 Sarmat) با سرعت سیر بیش از 10 ماخ، در این دسته‌بندی جای می‌گیرد و به نام راکت های بیش‌اَبَرصوت (High-hypersonic) یاد می شوند. راکت های که سرعت شان کمتر از ده ماخ هستند، مانند راکت کینژال/خنجر و آوانگارد روسی به نام اَبَرصوت (Hypersonic) یاد می شوند. راکت های که سرعت شان از 1 تا 5 ماخ هستند به نام زِبَرصوت (Supersonic) یاد می شوند.
و به چیزهای مانند برخی شهاب سنگ ها که سرعت آنها از 25 ماخ بیشتر است، به نام سرعت گرانشی یا سرعت بازگشت (Re-entry speeds) یاد می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала