شویگو: تروریست‌ها می‌خواهند از افغانستان به کشورهای همسایه نفوذ کنند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه اظهار داشت که تروریست‌های بین‌المللی می‌خواهند از افغانستان به عنوان پایگاهی برای نفوذ به کشورهای همسایه استفاده کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه در نشست با همتایان خود در آسیای مرکزی گفت: سران تروریست‌های بین‌المللی، خاک افغانستان را پایگاهی برای نفوذ به کشورهای همسایه و ایجاد یک شبکه زیرزمینی جهادی گسترده می‌دانند که شبه‌نظامیان از نقاط بحران در آن حضور دارند.
شایگو با اظهار اینکه ایدئولوژی رادیکالیسم مذهبی، قاچاق مواد مخدر و جنایات فرامرزی در منطقه در حال گسترش است، افزود که لازم است هماهنگی بین سازمان‌های مجری قانون کشورهای آسیای مرکزی و روسیه برای مقابله با سازمان‌های تروریستی در منطقه و تدوین رویکردهای مشترک برای مبارزه با آن‌ها تقویت شود.
به گزارش "تاس"، وزیر دفاع روسیه در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که گفتگو ایجاد اعتماد میان کشورهایی که طی سالیان متمادی توسعه یافته‌اند، به توسعه و بهبود این همکاری‌ها کمک کند.
شایگو پیش از این نیز هشدار داده بود که بی‌ثباتی در افغانستان خطر صادرات تروریسم و مواد مخدر به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را افزایش می‌دهد.
اخیراً نیز "رشید نورغالییف" معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که واشنگتن و متحدانش همواره تلاش کرده‌اند تا امنیت کشورهای مشترک المنافع را تهدید کنند.
این درحالی است که طالبان همواره تأکید کرده است که به هیچ شخص یا گروهی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان تهدیدی متوجه دیگر کشورها شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала