نشریه‌ی انگلیسی: تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
یک تحلیلگر انگلیسی در مقاله‌ی برای نشریه فایننشال تایمز نوشت: با وجود بحران اوکراین غرب نمی تواند روسیه را در صحنه جهان منزوی کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، ادوارد لوس، ستون نویس در مقاله ای برای این روزنامه نوشت: تلاش های غرب برای منزوی ساختن روسیه با شکست مواجه شده است، زیرا در آن هیچ توجهی به منافع بقیه جامعه جهانی وجود ندارد.
نویسنده مقاله با عنوان "غرب در انزوای روسیه شکست می خورد" تأکید می کند که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین "تقاضا برای یک جهان چند قطبی را افزایش می دهد".
تحلیلگر گفته است که بیشتر کشورهای غیرغربی "خواهان خودمختاری استراتژیک هستند".
لوس می نویسد: "ما نمی توانیم کشورهایی مانند هند و برزیل را به خاطر خرید نفت روسیه با تخفیف سرزنش کنیم. همچنین نباید تعجب کنیم که افراد زیادی مایل به خرید غلات روسیه هستند."
ستون نویس این نشریه می‌گوید: "اگر می‌خواهیم کشورهای دیگر علیه روسیه از ما پیروی کنند، باید به آنچه آنها می‌خواهند توجه کنیم. مدام با خود تکرار می‌کنیم که در جنگ نور علیه تاریکی هستیم که در آن هیچ وسیله طلایی وجود ندارد، این یک استراتژی دیپلماتیک نیست. "
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه برای آزادسازی دونباس، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. اختلال در زنجیره تامین، منجر به مشکلات اقتصادی در آمریکا و اروپا شده است که با افزایش بی سابقه قیمت سوخت و مواد غذایی مواجه هستند.
به عنوان مثال، در ایالات متحده، تورم در ماه می به 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از دسامبر 1981 بود، و قیمت بنزین برای اولین بار در تاریخ در 10 جون به بالای 5 دالر در هر گالن رسید.
لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز نشست عمومی مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با اشاره به تحریم های اقتصادی غرب علیه مسکو، گفت: غرب در نابود ساختن اقتصاد روسیه شکست خورد.
پوتین خاطر نشان کرد، شرکای ما در غرب تحت عنوان توهمات ژئوپلیتیکی خود عمداً بنیادهای بین المللی را تضعیف کردند. ایالات متحده با اعلام پیروزی در جنگ سرد، منافع خود را مقدس خواند.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: آمریکا هنگام پیروزی در جنگ سرد، خود را مقدس قلمداد کرد، این در حالی است که دوران یکجانبه‌گرایی و تک قطبی دیگر پایان یافته است. خسارت‌ها و زیان‌های مستقیمی که اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه متحمل شده به 400 میلیارد دالر رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала