طالبان برگزاری نخستین نشست شورای علما را پس از به قدرت رسیدن تایید کردند

© Sputnik / JAKЛойя Джирга в Кабуле
Лойя Джирга в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
عضو شوید
دفتر سرپرست نخست وزیری گروه طالبان از نخستین نشست شورای علما در خیمه نشست بزرگان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، براساس نامه ای که از دفتر سرپرست نخست وزیر گروه طالبان به واحدهای اداری این گروه در ولایت‌ها فرستاده شده، قرار است طالبان نشست شورای علما را هفته روان در کابل برگزار کنند.
در این نامه گفته شده است، که بنا بر فیصله نشست کابینه طالبان تحت ریاست ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه، در کندهار‌، قرار شد که علما در یک نشست بزرگ دعوت شوند.
لویه جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2022
طرح طالبان برای برگزاری لویه جرگه؛ کارشناس: صرف جرگه می تواند نوع نظام افغانستان را تعیین کند
بر پایه این نامه، در این راستا طالبان کمیسیونی را زیر ریاست ملا برادر آخوند، معاون نخست وزیر این گروه توظیف کرده است تا این نشست را به تاریخ 8 سرطان در کابل برگزار کند.
در نامه به رییسان استخبارات، امر به معروف و نهی از منکر، حج‌ و اوقاف و شورای علمای ولایت‌ها، وظیفه داده شده تا افراد را برای شرکت در این نشست انتخاب کنند.
قرار است از هر ولسوالی سه تن، شامل دو عالم دین و یک متنفذ از سوی رییسان ادارات نظامی و ملکی طالبان برای شرکت در این نشست گزینش شوند.
هم‌چنان، از ولایت مربوطه، از هر ناحیه آن دو متنفذ و یک عالم دین، به اضافه رییس، معاون و سه عضو شورای علمای ولایت‌ها، برای اشتراک در این نشست گزینش و معرفی شوند.
در نامه گفته شده است که مشخصات کامل افراد گزینش شده را که دارای شهرت علمی، نام نیک، مجاهد و یا حامی جهاد باشند را پیش از پیش به دارالانشای کمیسیون برگزار‌کننده نشست تحویل بدهند.
طالبان به گونه رسمی برگزاری این نشست را تایید نکرده‌اند، اما به اساس اطلاعیه‌‌ای که این گروه در خوابگاه دانشگاه پولی‎‌تخنیک نصب کرده‌اند، قرار است به زودی نشستی برگزار شود.
این گروه به دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک دستور داده بودند که خوابگاه را تخلیه کنند. به آنان گفته شده است که خوابگاه برای پذیرایی از میهمانان یک نشست که در خیمه لویه‌جرگه برگزار می‌شود، اختصاص می‌یابد.
یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست 2021، طالبان یورش های خود را در برابر نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در آن زمان گفت، که او کشور را "برای جلوگیری از یک قتل عام" ترک کرده است. در شب 31 اگوست، ارتش امریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی امریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت طالبان برای افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه این گروه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала