استونیا با امتناع از روسیه 860 میلیون دالر متضرر شد

© Fotolia / candy1812Вид на улицу в Таллине
Вид на улицу в Таллине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
استونیا از بابت رد واردات روسیه و بلاروس به مبلغ 860 میلیون یورو خساره‌مند شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش مختصر منتشر شده از مرکز نظارت انکشاف استونیا "تأثیر امتناع واردات از روسیه و بلاروس"، توقف کامل واردات کالاهای استونیا از روسیه و بلاروس بر چندین بخش اقتصاد این کشور تأثیر خواهد گذاشت.
در این گزارش آمده است: "توقف کامل واردات کالا از روسیه و بلاروس بیشترین تأثیر را بر لوژستیک، متالورژی و الوار استونیا خواهد داشت، جایی که کالاهای جایگزین از کشورهای دیگر بیش از یک چهارم گران‌تر هستند".
ده سرباز کوماندو امریکا در استونیا زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
ده سرباز کوماندو امریکا در استونیا زخمی شدند
نویسندگان این گزارش خاطرنشان می‌کنند که کمبود عرضه مازاد مشکلی در هنگام جایگزینی محصولات روسی و بلاروسی است، زیرا منجر به افزایش قیمت آنها می‌شود.
علاوه بر این، به گفته کارشناسان، تغییر در زنجیره تامین منجر به افزایش هزینه‌های شرکت‌ها می‌شود و برای کاهش خطرات نیاز به حفظ سهام بزرگ دارد.
نویسندگان گزارش محاسبه کردند که جایگزینی کالاهای روسی و بلاروسی با محصولات سایر کشورها منجر به افزایش هزینه های شرکت ها در صنایع کیمیایی تا 23% ، در صنعت نجاری – 28% در زمینه تدارکات – 31%، در متالورژی – 63%. بیشتر هزینه ها در بخش ترانسپورت خواهد بود.
گفته شده است که تمام شرکت های استونیا مجبور به پرداخت بیش از 860 میلیون یورو خواهند شد.
پیش از این مشخص شده بود که استونیا از 10 جولای واردات الکل، موبل و تعدادی دیگر از کالاها از روسیه توسط افراد خصوصی را ممنوع خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала