آنتونوف: ارسال تسلیحات بیشتر آمریکا به اوکراین خطر تشدید تنش را افزایش می دهد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Посол РФ в США Анатолий Антонов
Посол РФ в США Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد، تداوم انتقال تسلیحات از جانب واشنگتن به کی‌یف تنها به تهدید تشدید درگیری و بدتر شدن هر چه بیشتر آن و بروز هر چه بیشتر تبعات غیرقابل پیش‌بینی منجر می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن اظهار داشت که آمریکا با ارسال تسلیحات بیشتر و تجهیزات پیشرفته به اوکراین، رژیم کی یف را به سمت کشتار جمعی و قل عام غیرنظامیان می کشاند.
آنتونوف با اشاره به تصمیم ایالات متحده در نشست گروه 7 برای افزایش صدور تسلیحات به اوکراین، گفت: تداوم ارسال تسلیحات از واشنگتن به کی‌یف فقط مارپیچ درگیری را تنگ می‌کند و تهدید تنش بیشتر با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی را افزایش می‌دهد.
در خبری که در کانال تلگرام سفارت روسیه در آمریکا منتشر شده، آمده است:" دفتر ریاست جمهوری آمریکا ارسال تسلیحات به کی یف را افزایش داده، و کار به ارسال توپخانه های سنگین و پرتابگر راکت انداز چند گانه، و ظاهرا، سامانه های پدافندی سیده است. بجز این، اطلاعات شناسایی نیز در اختیار نیروهای اوکراینی قرار می دهد و نحوه عملکرد در میدان نبرد را به آنها می گویند. در واقع، آمریکا، با اقدامات تحریک آمیزشان رژیم کی یف را به سمت کشتار جمعی و قتل عام غیرنظامیان می کشاند."

وی افزود که ارسال غیرمسئولانه تسلیحات به اوکراین خطر تشدید اوضاع و آن هم با عواقب غیرقابل پیش بینی را به دنبال دارد.
New York Times назвала нереалистичными запросы Украины в отношении западных вооружений - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
درخواست "غیرواقعی" اوکراین برای دریافت تسلیحات غرب
این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: حلقه‌های حاکم در واشنگتن که ایده تضعیف روسیه آنها را کور کرده، هنوز قادر به ارزیابی منطقی خطر اقداماتشان نیستند.
آنتونوف تاکید کرد:" چنین روندی خطرات بیشتری در روابط بین قدرت های هسته ای ایجاد می کند."
این در حالی است که خبرگزاری رویترز اخیرا به نقل از یک مقام آگاه اروپایی اعلام کرد که رییس‌جمهوری اوکراین از سران گروه 7 درخواست تسلیحات ضدهوایی و تضمین‌های امنیتی را داده است.
ایالات متحده در ماه ی 40 میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد.هفته گذشته، دولت جو بایدن از تصویب یک بسته جدید 450 میلیون دالری دیگر خبر داد که شامل سامانه موشک پرتاب چندگانه HIMARSبود.
سی‌ان‌ان گزارش داد که ایالات متحده همچنین می‌خواهد سامانه‌های دفاع موشکی میان‌برد و دوربرد را به اوکراین ارسال کند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سامانه موشکی زمین به هوا با برد متوسط تا دوربرد برای اوکراین است که توانایی های این کشور را برای مقابله با روسیه از فاصله دورتر افزایش می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала