اولین حمله ارتش اوکراین با سیستم موشکی "هیمارس" آمریکایی به شهری در لوهانسک

© AFP 2023 / Giuseppe Cacaceاولین حمله ارتش اوکراین با سیستم موشکی "هیمارس" آمریکایی به شهری در لوهانسک
اولین حمله ارتش اوکراین با سیستم موشکی هیمارس آمریکایی به شهری در لوهانسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
نماینده جمهوری لوهانسک اعلام کرد که نیرو های مسلح اوکراین برای اولین بار با استفاده از سیستم موشکی HIMARS آمریکایی به شهر پروالسک حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی جمهوری مردمی لوهانسک از نخستین حمله ارتش اوکراین با موشک آمریکایی HIMARS به شهر پروالسک خبر دادند.
در خبرنامه دفتر نمایندگی جمهوری مردمی لوهانسک درمرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس آمده است: "در ساعت 7:20 صبح امروز (28 جولای) به وقت مسکو، سربازان اوکراینی باپرتاب یک موشک از M142 MLRS آمریکایی به شهر پریوالسک در جمهوری لوهانسک حمله کردند."
به گفته آندری ماروچکو دگروال ارتش لوهانسک، اولین مورد استفاده از این MLRSدر جمهوری لوهانسک است.
این حمله در حالی صورت گرفته که پیشتر الکسی رزنیکوف٬ وزیر دفاع اوکراین طی توئیتی اعلام کرد که سامانه‌های موشکی "هیمارس" (HIMARS) ارسال شده از سوی آمریکا وارد اوکراین شده است.
وی اظهار داشت: از همکار و دوستم لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده تشکر می‌کنم. تابستان امسال برای سربازان روسی یک تابستان گرم خواهد بود.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اول جون اعلام کرد که بسته کمک نظامی 700 میلیون دالری جدید به اوکراین از جمله سامانه‌های موشکی پیشرفته را تصویب کرده است.
بسته مورد بحث شامل سیستم‌های موشکی توپخانه با کارایی بالا نیز می‌شود.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که هر گونه ارسال تسلیحات به کی‌یف خطر درگیری مستقیم آمریکا با روسیه را افزایش می‌دهد.
گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فبروری امسال با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فبروری از آغاز "عملیات ویژه" برای دفاع از جمهوری های دونباس خبر داد .
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала