با تسلط طالبان، افغانستان بر گردونه ای آشفتگی قرار گرفته/ از بین رفتن بیش از 400 مواشی در پنجشیر

© Bakhtar news با تسلط طالبان، افغانستان بر مدار بحران قرار گرفته است/ از بین رفتن بیش از 400 مواشی در پنجشیر
با تسلط طالبان، افغانستان بر مدار بحران قرار گرفته است/ از بین رفتن بیش از 400 مواشی در پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
بارش شدید برف و باران خسارات هنگفت مالی را در این ولایت جنگ زده به جا گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، با فروافتادن جمهوریت و تسلط گروه طالبان بر افغانستان، مردم این کشور با گرسنگی، بیکاری، درگیری، سیل، زلزله و برف باری های شدید در تابستان که سبب ازبین رفتن کشتزارهای شهروندان چند ولایت این کشور شده است، روبرو شده اند.
خبرگزاری باختر نوشته است، که در بارش برف و تندبادهای پسین 470 راس دام را از بین برده و کشت 200 هکتار زمین را نابود کرده است.
افغانستان طی هفته گذشته شواهد زلزله، سیل، بارش سنگین برف در مناطق مختلف بوده که خسارات فراوانی به جای گذاشته است.
در چهارشنبه (1 سرطان) هفته گذشته مناطق جنوب افغانستان از آن میان پکتیکا و خوست شاهد وقوع زلزله مرگبار بود که در این رویداد مقامات طالبان اعلام کردند، که 1500 نفر جان باخته و 2000 تن دیگر زخمی شدند.
صلیب سرخ نیز روز گذشته (دوشنبه) گزارشی از میزان خسارت وارده در زلزله اخیر در افغانستان ارائه کرده است.
برپایه گزارش صلیب سرخ، برآورده های تازه نشان می‌دهد که 60 هزار خانواده یعنی 200 هزار نفر براثر زلزله اخیر در افغانستان متاثر شده که 40 درصد از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند.
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان اعلام کرده است، که 400 تن در نتیجه جاری شدن سیلاب‌ها در چند روز گذشته در سراسر افغانستان جان‌ خود را از دست داده‌اند.
چندین ولایت افغانستان در روزهای پسین شاهد بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های زیان‌آور بوده است. به گفته مسئولان در آن وزارت، سیلاب‌های اخیر زیان‌های هنگفت مالی به شهروندان وارد کرده است.
ولایت‌های ننگرهار، کنر، بدخشان، نورستان، لغمان، پنجشیر، پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، بامیان، غزنی، لوگر، سمنگان، سرپل، تخار، پکتیا، پکتیکا، خوست و دایکندی به شمول سالنگ‌ها از ولایت‌های اند که در چند روز اخیر شاهد باران‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده اند.
از سوی دیگر همچنین مقامات طالبان اعلام کردند که در پی بارش سنگین برف در پنجشیر خسارات هنگفت مالی به مردم این ولایت وارد شده است.
مسوولان در اداره رسیدگی به حوادث طبیعی پنجشیر اعلام کردند که براثر بارش برف در ولسوالی های پریان و آبشار، 470 راس دام تلف و 200 هکتار زمین تخریب شده است.
این در حالیست، که گروه طالبان به جای کمک به زلزله زدگان دست به لشکرکشی به ولسوالی بلخاب بالای فرمانده مهدی زده است و در آنجا جنگجویان این گروه ده ها تن را تیرباران و سربریده اند. همچنان در نتیجه لشکرکشی طالبان به صدها خانواده از این ولسوالی گریخته و به مرز ولایت بامیان و سرپل شب ها را بدون هیچ سرپناهی سپری می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала