دستور نخست‌وزیر پاکستان: ذغال سنگ افغانستان با کلدار خریداری شود

© AP Photo / Anjum Naveedشهباز شریف نخست وزیر پاکستان
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
پس از تصمیم دولت پاکستان برای تولید برق ارزان با استفاده از سوخت‌های فوسیلی، به وزارت تجارت این کشور دستور داده شده است که زغال سنگ مرغوب با ارز کلدار از افغانستان وارد کند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از تصمیم دولت پاکستان برای تولید برق ارزان با استفاده از سوخت‌های فوسیلی، به وزارت تجارت این کشور دستور داده شده است که زغال سنگ مرغوب با ارز کلدار از افغانستان وارد کند.
روزنامه دان پاکستان خبر داده است که شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، این دستور را در تلاش برای تولید برق ارزان ، صادر کرده است.
شریف دستور‌ داده است که پس از این زغال سنگ افغانستان با ارز کلدار خریداری و وارد شود.
دفتر نخست‌وزیری پاکستان گفته است: "این نه تنها برق ارزان تولید می‌کند، بلکه به صرفه‌جویی در ارز گران‌بهای خارجی کشور کمک می‌کند."
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
ایجاد کمیسیون ویژه طالبان برای تولید برق از ذغال سنگ
نخست‌وزیر پاکستان دستور داده تا انتقال زغال سنگ از افغانستان بهبود یابد و وزارت راه آهن پاکستان باید تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از تحویل سریع زغال سنگ وارداتی به نیروگاه‌های تولید برق انجام دهد.
در همین حال، قرار است پاکستان کمیته‌ای از مقام‌های پاکستان را با ریاست خواجه آصف، وزیر دفاع به منظور تسریع روند واردات زغال سنگ ایجاد کند.
در نشستی که در مورد واردات زغال سنگ از افغانستان تشکیل شده است، به شریف گفته شده که واردات زغال سنگ از افغانستان دست‌کم 2.2 میلیارد دالر در لایحه واردات پاکستان صرفه‌جویی می‌کند.
پاکستان در حالی در واردات زغال سنگ از افغانستان عجله دارد که قیمت این محصول در بازار جهانی در حال افزایش است. پاکستان زغال سنگ را با نصف بها از افغانستان خریداری و ذخیره می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала