سود مخفی آلمان از ادامه درگیری ها در اوکراین

CC BY 2.0 / Steffen Voß / BundestagЗдание Бундестага в центре Берлина, Германия
Здание Бундестага в центре Берлина, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
آلمان از درگیری میان روسیه و اوکراین برای بهبود وضعیت تسلیحاتی خود استفاده کرد .
به گزارش اسپوتنیک، کاترینا جسن، فعال ائتلاف Civil Times Turning، در مصاحبه با روزنامه " یونگه ولت" گفت که مقامات آلمان از درگیری در اوکراین به عنوان بهانه ای برای افزایش بودجه دفاعی آلمان استفاده کردند.
به گفته وی، مقامات آلمانی "بدبینانه" از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به عنوان بهانه ای برای افزایش بودجه دفاعی در این کشور استفاده کردند.
این ائتلاف اعلام کرده که با چنین توزیع مجدد بودجه موافق نیست و از معترضان در آلمان می خواهد در راهپیمایی روز شنبه دوم جولای فعالانه شرکت کنند.
В ФРГ обосновали выделение €100 млрд на бундесвер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2022
اختصاص بودجه 100میلیارد یورویی آلمان برای توانمندسازی ارتش
او گفت: "در آلمان مدت‌هاست که طرحی را برای تصویب یک بسته قانونی در مورد تجهیز مجدد ارتش طراحی کرده‌اند و اکنون یک لحظه مطلوب را انتخاب کرده‌اند.
این فعال ائتلاف گفته است ما هزینه جنگ های شما را نخواهیم داد - 100 میلیارد برای تغییر زمان دموکراتیک، مدنی و اجتماعی.
به گفته جسن، تصمیم برای افزایش بودجه نظامی عجولانه پذیرفته شد، در حالی که اکثر جمعیت آلمان از شوک اولیه ناشی از وضعیت اطراف اوکراین هنوز بهبود نیافته بودند.
آلمان با آنکه قدرت اقتصادی برتر اروپا است، حاضر نبود تا 2 درصد از تولید ناخالص ملی را آنطور که مطلوب ناتو است، صرف هزینه های نظامی کند و این یکی از اصلی ترین موارد اختلاف آنگلا مرکل و دونالد ترامپ به عنوان سران سابق آلمان و آمریکا بود.
آلمان امسال 50 میلیارد یورو صرف بودجه نظامی می کند حال آنکه از 2022 به بعد ، 100 یورو هم صرف مدرن سازی ارتش خواهد کرد.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان خواستار ایجاد این صندوق 100 میلیارد یورویی شده بود و اکنون مجلس نمایندگان این کشور آن را تصویب کرده است.
این پول قرار است در طول چند سال به بودجه معمول دفاعی آلمان که حدود 50 میلیارد یورو است، اضافه شود تا ارتش این کشور را بازسازی کند. ارتش آلمان از پایان جنگ سرد تا کنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
همزمان، خبرها حاکی از آن است که این کشور قرار است 35فروند جنگنده اف-35 لاکهید مارتین آمریکا را بخرد تا آنها را با جنگنده‌های "ترنادو" کهنه و فرسوده خود جایگزین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала