مجاهد گزارشات تلفات ملکی در ولسوالی بلخاب را بی‌اساس خواند

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش عفو بین الملل مبنی بر تلفات ملکی در جنگ میان گروهی طالبان در ولسوالی بلخاب می‌گوید که این گزارشات بی اساس است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان شب گذشته(6 سرطان) در صفحه تویترش نوشته:"هیچ تلفات و زیان ملکی در بلخاب سرپل نداریم و گزارش عفو بین الملل در این مورد بی اساس می باشد".

او گزارش عفو بین الملل را فاقد اسناد خوانده نوشته: نمی‌دانم این سازمان روی کدام اسناد موثق چنین ادعا دارد در حالی که هیچ معلومات درست از منطقه بدست ندارد.

او نوشته:"چنین راپورهای بی بنیاد به حیثیت هم‌چو سازمان‌های جهانی ضربه شدید وارد می نماید".

این درحالی است که سازمان عفو بین‌الملل از گزارش‌ها درباره اعدام‌های صحرایی و آسیب‌رساندن به غیر نظامیان در ولسوالی بلخاب به شدت نگران است.
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
خواست سازمان دیده‌بان حقوق بشر برای رسیدگی به گزارش‌های کشتار خودسرانه در بلخاب
این سازمان گفته است که طرفین درگیری موظف اند قوانین جنگ را به‌طور کامل رعایت کنند و از آسیب رساندن به غیر نظامیان خودداری کنند.

عفو بین‌الملل تأکید کرده است که طالبان باید از مسدود کردن وسایل ارتباطی و جلوگیری از رسیدن نیازهای ضروری به جوامع اجتناب کنند.

این سازمان افزوده است که جریان آزاد اطلاعات از منطقه‌ی درگیری باید رعایت شود و مسدود کردن مسیر حمل و نقل نیازهای ضروری یک جنایت جنگی است.

عفو بین‌الملل گفته است که جامعه بین‌المللی نباید از افزایش نقض حقوق بشر در افغانستان چشم پوشی‌کند، بلکه باید در عوض برای پاسخ‌گویی و پایان دادن به معافیت از مجازات تلاش کند.

این سازمان گفته است که طالبان به‌عنوان حاکمان بالفعل در افغانستان، مسوول اصلی پایان دادن به حملات علیه غیر نظامیان و تضمین عدالت و پاسخ‌گویی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала