مدودف: هرگونه تلاش برای حمله به کریمه اعلام جنگ علیه روسیه و تهدید جنگ جهانی سوم است

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف: هرگونه تلاش برای حمله به کریمه اعلام جنگ علیه روسیه است
مدودف: هرگونه تلاش برای حمله به کریمه اعلام جنگ علیه روسیه است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
معاون شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه با یک نشریه‌ی کشورش ضمن محتمل دانستن وقوع جنگ با ناتو در صورت تجاوز به شبه‌جزیره کریمه، گفت نیروهای روس در حال مبارزه با نازی‌های اوکراینی هستند نه مردم این کشور.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه معتقد است، که هرگونه تلاش برای تجاوز به کریمه به منزله اعلام جنگ علیه روسیه تلقی خواهد شد و اگر کشوری که بخشی از ناتو است این کار را انجام دهد به معنای درگیری با کل پیمان آتلانتیک شمالی است که در واقع جنگ جهانی سوم خواهد بود.

مدودف در گفتگو با روزنامه "آرگومنتی ای فاکتی" درباره پیامدهای ورود احتمالی اوکراین به ناتو گفت: ""هر گونه تلاش برای تجاوز به کریمه اعلان جنگ علیه کشور ما است و اگر کشوری که عضو ناتو است این کار را انجام دهد، این درگیری با کل اتحاد آتلانتیک شمالی است. جنگ جهانی سوم. فاجعه کامل."
نایب رئیس شورای امنیت افزود: به دلیل اختلافات ارضی حل نشده و درک متفاوت از وضعیت کریمه،عضویت اوکراین در ناتو، از پیوستن فنلاند و سویدن به این ائتلاف نظامی، برای روسیه خطرناک‌تر است.
وی در مورد قصد سویدن و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت: "همانطور که تجربه سال‌های گذشته اثبات کرد، تشدید تنش در روابط با روسیه یک قمار بی‌معنی و گران است".
این مقام روس در ارزیابی شانس اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا، گفت امیدها برای رخ دادن این اتفاق، توهمی بیش نیست.
این مقام روس با بیان اینکه ناتو بدون سویدن و فنلاند نیز هم‌اکنون به روسیه نزدیک شده است، اظهار داشت: "البته ما آماده اقدامات تلافی‌جویانه خواهیم بود. در صورت چنین گسترش ناتو، طول مرزهای زمینی آن با روسیه بیش از دو برابر خواهد شد. ما باید این مرزهای نیروی دریایی را در منطقه تقویت کنیم".
مدودف در توضیح اینکه روسیه در حال جنگ با چه کسی در اوکراین است،‌گفت نیروهای روس در حال مبارزه با نازی‌های اوکراینی هستند نه مردم این کشور.
وی تاکید کرد که روسیه با ارائه کمک به جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، نه با مردم اوکراین، بلکه با نازی‌هایی می‌جنگد که سال‌ها مردم دونباس را وحشت‌زده می‌کردند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала