Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یکی از مشکلات بارسلونا زندگی در گذشته و دوران "تیکی‌تاکا" است

© REUTERSرونالدو کومان
رونالدو کومان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
سرمربی پیشین آبی‌اناری‌ها یکی از مشکلات این تیم را زندگی در گذشته عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رونالد کومان بارسلونا را متهم کرد که در گذشته زندگی می کند. کومان در ماه اکتبر برکنار شد و ژاوی اسطوره باشگاه جایگزین او شد.
این مربی هالندی پس از جدایی از بارسلونا چند بار علیه مدیران این باشگاه حرف زده و این بار هم آن را تکرار کرده است، اما نکته جدید در حرف‌های او جایی است که از سبک بازی این تیم هم انتقاد می‌کند.
کومان در گفت و گو با الموندو دپورتیوو اظهار کرد:
"بارسا در گذشته زندگی می کند، از 4-3-3، از "تیکی تاکا". فوتبال تغییر کرده است. اکنون سریع تر، فیزیکی تر است. شما نمی توانید در گذشته زندگی کنید."
مربی هالندی در ادامه همچنان درخصوص سبک بازی این تیم گفت:
"من طرفدار تسلط بر بازی هستم. اگر با سه بازیکن میانی و پنج مدافع بازی کنید، نمی توانید بگویید که سیستم دفاعی است. با این سیستم برای سه یا چهار ماه ما بهترین بازی‌های سال‌های اخیر را انجام دادیم. واضح‌ترین نمونه آن فینال مقابل اتلتیک بود."
کومان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص اخراج خودش ازاین باشگاه گفت:
"مسئول نتایج بد بارسلونا در آن دوران، "خوان لاپورتا" است. او باید بیشتر به من احترام می‌گذاشت. شک به توانایی مربی اشتباه بزرگی بود، چون رسانه‌ها آن را بزرگ کردند و آرامش تیم را به‌هم ریخت."
مرد هالندی در پایان گفت:
"بهتر بود به‌جای صحبت آشکار درباره شکی که به توانایی‌های من داشت، دنبال سرمربی مورد علاقه‌اش می‌گشت. این بدترین برخوردی بود که می‌توانست داشته باشد."
رونالد کومان که در دهه 1990 کاپیتان بارسلونا بود، در سال 2020 سرمربیگری این تیم را برعهده گرفت اما یک سال بعد و پس از اینکه نتایج ضعیفی با این تیم کسب کرد، از سمت خود برکنار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала