افغانستان در صدر فهرست غمگین‌ترین مردم جهان؛ طالبان رد کردند

© @https://twitter.com وضعیت رقت‌بار پناه‌جویان افغان در اندونزی
وضعیت رقت‌بار پناه‌جویان افغان در اندونزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
گزارش نهاد تحقیقاتی گالوپ نشان می‌دهد که 74 درصد از شهروندان افغانستان در اضطراب و ناآرامی به سر می‌برند. طالبان اما می‌گویند که این گزارش حقیقت ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز پژوهشی گلوپ در یک سروی تازه می‌گوید که افغانستان از لحاظ "شاخص تجارب عواطفی منفی" در جهان در صدر قرار دارد و مردم افغانستان کمترین میزان عواطف مثبت در سطح جهان را تجربه می‌کنند.
ارزیابی که نتایج آن صبح روز سه‌شنبه، 7 سرطان منتشر شده، آمده‌است که از سال 2017 میلادی به این سو به جز سال 2020 که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا این مرکز پژوهشی نتوانسته مراحل سروی را انجام دهد، مردم افغانستان کمترین عواطف مثبت در سطح جهان را تجربه کرده‎اند.
بر‌بنیاد همه‌پرسی این مرکز، 74 درصد مردم افغانستان که در این سروی سهم گرفته، گفته‌اند که در سال 2021 حد اکثر اضطراب را تجربه کرده‌اند.
بر اساس این سروی، در سال 2021 میلادی از رهگذر شاخص تجربه عواطف منفی، افغانستان با کسب 32 امتیاز نه تنها در پایین‌ترین سطح قرار گرفته، بلکه نسبت به هر کشور دیگر که مرکز پژوهشی گلوپ در 16 سال گذشته سروی کرده است،‌ در پایین‌ترین سطح واقع است.
در این سروی آمده است که افغانستان در سال 2021 میلادی عراق را که برای دو سال پی‌هم در صدر شاخص تجربه عواطف منفی قرار داشت، عقب زده‌است.
در این سروی آمده است که مردم لبنان نیز در سال 2021 به اندازه مردم افغانستان اضطراب را تجربه کرده‌اند.
اما در قزاقستان و ازبکستان، فقط 12 در گصد مردم گفته اند که در سال 2021 اضطراب را تجربه کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که مردم افغانستان قبل از تسلط طالبان نیز در بحران به سر می بردند، زیرا اکثر افغان‌ها برای تامین مواد خوراکی و سرپناه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند.
این سروی نشان می‌دهد که پیش از تسلط طالبان، تنها شماری اندک از افغان‌ها احساس مصونیت می‌کردند و اکثر آنان این حس را داشتند که زندگی‌شان با سپری شدن هر سال، ‌بدتر می شود.
طالبان در واکنش به نشر گزارش نهاد تحقیقاتی گالوپ می‌گویند که این گزارش حقیقت ندارد.
بلال کریمی، از سخنگویان طالبان در توییتی گفته است که این گزارش از بنیاد نادرست و تبلیغات است.
کریمی در این توییت ادعا کرده که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اکثریت مردم خود را آرام احساس می‌کنند و خوشحال هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала