امریکا در فکر آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان است

© Photo / twitterیک تن به اتهام قاچاق 600 هزار دالر در تورخم بازداشت شد
یک تن به اتهام قاچاق 600 هزار دالر در تورخم بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
ایالات متحده در حال بحث در مورد آزادسازی بخشی از ذخایر افغانستان برای کمک به کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست، گزارش داده است که مقامات امریکایی با طالبان در حال کار یک مکانیسم هستند که اجازه می دهد دولت افغانستان از ذخایر مسدود شده توسط بانک مرکزی امریکا برای جلوگیری از گرسنگی جدی در این کشور استفاده کند.
طبق گزارش این منبع، بخش از فاجعه افغانستان که ایالات متحده است که مقامات این کشور ذخایر میلیارد دالری این کشور را مسدود کردند.
به گفته این نشریه، اکنون مقامات امریکایی مذاکراتی را برای بازگرداندن حداقل دسترسی دولت افغانستان به دارایی های مسدود شده توسط آژانس های امریکایی آغاز کرده اند.
به این نکته اشاره شده است که در حین مذاکره با طالبان، مقامات امریکایی سعی کردند سیستمی را تشکیل دهند که در آن کارمندان بانک قادر شوند سرمایه را طوری ترتیب دهند که اقتصاد افغانستان را تثبیت کند و اطمینان حاصل کند که از طرف طالبان از آنها سوء استفاده نشود.
گفتنی است، دولت بایدن تصمیم گرفته‌است که ۳٫۵ میلیارد دالر از ۷ میلیارد دالر ذخایر خارجی افغانستان در ایالات متحده را به یک صندوق امانی برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص دهد و در عین حال موافقت کند که سه‌ونیم میلیارد دالر دیگر را به خانواده‌های قربانیان حادثه‌ حمله‌های ۲۰۰۱ بدهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала