طالبان چندین تن را در بلخاب و غور پس از تسلیم شدن تیرباران کردند

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
منابع محلی در افغانستان از تیرباران‌ دست‌کم 15 تن از جمله یک فرمانده محلی پیشین و خانواده او توسط نیروهای طالبان در ولایت‌های غور و سرپل خبر داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، منابع محلی، یک‌شنبه 5 سرطان، در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل گفته‌اند طالبان یک فرمانده مخالف خود به نام مختار و 8 تن از سربازان وی را پس از تسلیم ‌شدن تیرباران کرده‌اند.
به گفته منابع این فرمانده و نیروهای تحت فرمان وی با پادرمیانی سیدجواد، یکی از فرماندهان طالبان به این گروه تسلیم شده بودند و طالبان آنها را تیرباران کرده‌اند.
طالبان چند روز قبل برای بازداشت یکی از فرماندهان پیشین خود به نام مولوی مهدی، حملات گسترده را به بلخاب آغاز کردند.
همزمان منابع محلی در ولایت غور در غرب کشور، کشته‌شدن یک فرمانده پیشین و سه عضو خانواده او در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت توسط نیروهای طالبان خبر داده‌اند.
منابع محلی گفته‌اند نیروهای طالبان بامداد یک‌شنبه 5 سرطان، به خانه محمد مرادی، یکی از فرماندهان محلی پیشین در روستای دهن چهارآسیاب ولسوالی لعل و سرجنگل حمله کرده و خانواده‌ او را به گلوله بسته‌اند.
به نقل از منابع در این حمله مرادی، دو دختر و یک خواهرزاده او توسط طالبان کشته شدند، یک پسر و همسر وی زخمی شده‌اند و طالبان آنها را با خود برده‌اند.
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
شورای جهانی هزاره: نهادهای بین‌المللی برای مهار فاجعه در بلخاب دست به کار شوند
بر بنیاد گزارش‌ها طالبان دو نظامی این فرمانده را اسیر کرده بودند و آنها را در مسیر راه تیرباران کرده‌اند.
دفتر مطبوعاتی طالبان در غور در یک خبرنامه اعلام کرد، نیروهای این گروه طی یک عملیات، محمد مرادی از فرماندهان وابسته به مولوی مهدی و 5 تن از سربازان وی را کشتند.
طالبان مدعی شده است هنگامی که سربازان این گروه قصد بازداشت مرادی را داشتند با مقاومت آنها روبرو شده‌ که در نتیجه درگیری یک نظامی طالبان نیز کشته و یک تن دیگر آنها زخمی شده‌اند.
اما در عکس‌های که از این رویداد منتشر شده دیده می‌شود که چندین زن نیز توسط نیروهای طالبان تیرباران شده‌اند.
این در حالی است که طالبان بارها به جنایت جنگی، کشتار نظامیان پیشین و غیرنظامیان متهم شده‌اند و با تشدید درگیری‌ها میان این گروه و مولوی مهدی ادعای کشتار غیرنظامیان در بلخاب نیز مطرح شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала