دولت هند باید از میراث‌ سیک‌ها در افغانستان محافظت کند

© Photo / Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - New Delhiسیک‌ های افغانستان
سیک‌ های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
کمیته مذهبی سیک‌ها در هند طی یک نامه‌ای از وزیر امور خارجه این کشور خواسته است تا یک هیأت برای بررسی اماکن مذهبی سیک‌ها در افغانستان بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، اندیا اکسپرس روز سه‌شنبه، ۷ سرطان، گزارش داده است که پس از حمله اخیر بر عبادت‌گاه سیک‌ها در کارته پروان کابل، کمیته شیرومانی گوردوارا پربندک (SGPC) در نامه‌ای به اس. جی. شانکر، وزیر امور خارجه هند از او خواسته است که هیأتی را برای بررسی وضعیت این اقلیت مذهبی در افغانستان به کابل بفرستد.
هارجیندر سینگ دهمی، رییس گوردوارا پربندک در نامه‌اش از وزیر خارجه هند خواسته است که از گوردوارهای تاریخی و میراث سیک‌ها در افغانستان مراقبت کند.
او‌ در نامه‌اش نوشته است: "مایلیم نگرانی‌های خود را در مورد امنیت سیک‌ها و هندوهای افغان، میراث و زیارت‌گاه‌های تاریخی هر دو جامعه در افغانستان به اطلاع شما برسانیم."
او‌ در ادامه گفته است که پیشنهاد می‌کند در جولای ۲۰۲۲ هیأتی را به افغانستان بفرستد تا از گوردوارها (زیارت‌گاه‌های تاریخی سیک‌ها) در آن جا بازدید کند.
گفتنی است که در نتیجه حمله داعش بر عبادت‌گاه سیک‌ها در گردنه باغ بالای کابل دو تن از سیک‌ها کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала